AKTYWNA STREFA MŁODZIKA
Uczymy poprzez zabawę, działamy w sposób kreatywny i nieszablonowy, tworzymy własne scenariusze zajęć oparte o podstawę programową Ministerstwa Edukacji Narodowej na rok 2022.
AKTYWNA STREFA MŁODZIKA 7-9 LAT - SPORT, REKREACJA, EDUKACJA
OFERTA REALIZOWANA: od kwietnia do końca października
WIEK UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ: 7-9 LAT
CENA OBEJMUJE:
-program, kadrę instruktorską,
-sprzęt do realizacji zajęć
-obiad wyłącznie w przypadku zajęć w godzinach 9.00-17.00
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: od godziny 9.00 do 17.00
LICZBA ZAJĘĆ W PROGRAMIE: 5 w tym jedne zajęcia edukacyjne
CENA: 130 zł / CENA PROMOCYJNA OBOWIĄZUJĄCA do 31.05.2022 r. 120 zł od osoby
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: od godziny 9.00 do 14.00
LICZBA ZAJĘĆ W PROGRAMIE: 4 w tym jedne zajęcia edukacyjne
CENA: 70 zł / CENA PROMOCYJNA OBOWIĄZUJĄCA do 31.05.2022 r. 60 zł od osoby
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 9.00-12.00 lub 12.00-15.00
LICZBA ZAJĘĆ W PROGRAMIE: 3 – oferta bez możliwości wyboru zajęć edukacyjnych
CENA: 50 zł / CENA PROMOCYJNA OBOWIĄZUJĄCA do 31.05.2022 r. 60 zł od osoby
Uczymy poprzez zabawę, działamy w sposób kreatywny i nieszablonowy, tworzymy własne scenariusze zajęć oparte o podstawę programową Ministerstwa Edukacji Narodowej na rok 2022. Zajęcia edukacyjne prowadzą instruktorzy Sun Sport – pedagodzy, wieloletni wychowawcy bazujący na wiedzy, doświadczeniu i sprawdzonych formach warsztatów edukacyjnych. Realizując cele programowe staramy się, aby zajęcia stały się przygodą dla ucznia, w której odkrywa świat. Wierzymy, że uczestnictwo w Aktywnej Strefie Młodzika, to trampolina do dalszego rozwoju. Działamy już od 18 lat, a od 10 lat prowadzimy zajęcia edukacyjne dla dzieci i młodzieży, zaufało nam już ponad 4000 nauczycieli z 2000 placówek z całej Polski. W ofercie dla dzieci od 7 do 9 lat znajdą Państwo:
- Zajęcia integracyjne wpływające na budowanie prawidłowych relacji, które ułatwią nawiązywanie znajomości z rówieśnikami.
- Zajęcia sportowo – rekreacyjne, dzięki którym wspieramy aktywność dziecka, tworząc sytuacje sprzyjające rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielnego, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo.
- zajęcia animacyjne, które w ciekawy sposób pobudzają wyobraźnie, zachęcają do aktywności ruchowej, ciesząc i bawiąc.
- Zajęcia specjalistyczne – które w bezpośredni sposób uczą współpracy, wspomagają koordynację a zajęcia survivalowe dodatkowo uzupełniamy o elementy ekologii i obserwacji środowiska naturalnego w jakim żyjemy.
- Zajęcia edukacyjne, które uczą i zachęcają do dalszej eksploracji świata.
ZNAJĄC PREFERENCJE WŁASNE I DZIECI ZAJĘCIA MOGĄ PAŃSTWO WYBRAĆ SAMODZIELNIE. PONIŻEJ PRZEDSTAWIAMY KATEGORIE ZAJĘĆ.
JEŻELI CHCĄ PAŃSTWO WYKUPIĆ POBYT W GODZINACH:
- od 9.00 do 17.00 prosimy wybrać w sumie 5 zajęć, ale z jednej kategorii maksymalnie jedno zajęcie
- od 9.00 do 14.00 prosimy wybrać 4 łącznie zajęcia, ale z jednej kategorii maksymalnie jedno zajęcie
- od 9.00 do 12.00 lub 12.00 do 15.00 prosimy wybrać 3 zajęcia, ale z jednej kategorii maksymalnie jedno zajęcie, uwaga! w tej opcji nie można wybrać zajęcia edukacyjnego
ZAJĘCIA SPORTOWO- REKREACYJNE:
- Gokarty i hulajnogi –trochę zmysłu równowagi i dwa obłędne koła 🙂 Czy w waszej klasie znajdzie się mistrz kierownicy?
- Batuty super zabawa dla małych, średnich i całkiem dużych. Nasi instruktorzy pokażą Wam wiele ciekawych ćwiczeń na batucie. Zabezpiecza nas siatka, która nie pozwoli wylądować poza batutem. Dla najwyżej skaczących spadochron – tak na wszelki wypadek
- Sportowy Tor przeszkód Specjalnie dla Was przygotowaliśmy odjazdową wersję toru przeszkód. Z pewnością będzie wesoło.
ZAJĘCIA INTEGRACYJNE:
- Podchody – ojej, niesłychane ktoś ukrył klucze do cudownej krainy zabawy, Ekipa Sun Sport znalazła pierwszy trop. Czy dołączycie do poszukiwań i pomożecie otworzyć drzwi by wszystkie dzieci mogły wejść do zaczarowanego ogrodu? Liczymy na Was. Oczywiście czekać będzie na Was nagroda.
- Zgaduj zgadula – Sun Sport odwiedzała niezwykle wspaniała ekipa postaci z bardzo znanych bajek, która przygotowała dla Was mega zagadki, to będzie istne teatralne przedstawienie z zagadkami a wasza grupa stanie przed wyzwaniem odgadnięcia jak największej ilości animowanych zagadek 😊 Spektakl, który bawi, uczy i integruje przedszkolaków. Ciekawe, ile zagadek uda się Wam odgadnąć.
- Gry XXL – (klocki, bierki, tarcze) uwielbiamy mega gry i już nie możemy się doczekać by bawić się razem z wami. Gotowi na mega zabawę? 😊
ZAJĘCIA ARTYSTYCZNE:
- Ekotorby – zróbmy razem ekotorbę. Na zakupy i na spacer, do przedszkola i do kina. Bycie eko jest na topie. Bycie eko sprawia, że świat jest jeszcze piękniejszy. Z sunsportową ekotorbą będziesz stylowym bohaterem Ziemi.
- Butony – to takie superfajne przypinki, które możecie zamieszczać na swoich plecakach, koszulkach i czapkach. Mogą być małe i duże, wzorzyste lub jednokolorowe, błyszczące dla dziewczynek i odjazdowe dla chłopaków, z kwiatkiem dla mamy i z tarczą Kapitana Ameryka dla Taty. 😊
- Malowanie w plenerze XXL na wszystkich uwielbiających mega wyzwania 😊 Czeka mega kolorowanka. Nie ma na co czekać kredki, pisaki, flamastry są już gotowe i czekają na Was, a kiedy ukończycie swoje dzieło będziecie mogli zabrać je do swojej klasy, by pamiętać o tym, że najlepsza zabawa jest w tedy kiedy bawimy się razem. 😊
- Moja superkoszulka – zróbmy kolorowe koszulki, które z pewnością sprawdzą się podczas wakacji. Wyraź swój styl już dziś. Pokaż swoim kolegą i koleżanką jaki kolorowy zawrót mieści się w twojej głowie.
ZABAWY WODNE REALIZOWANE TYLKO PRZY ODPOWIEDNICH WARUNKACH ATMOSFERYCZNYCH:
- Baloniada – o południu w dzień upalny, baloniada się zaczyna, w tedy wokół woda tryska i przyjemnie czas umila. Kolorowe baloniki, pełne wody robią psoty, na sto procent będziesz mokry. 😊
- Wodne pif paf – czy jesteście gotowi zmierzyć się w pojedynku na wodne pociski 😉 to świetna zabawa na upalne dni. 😊 Świetna zabawa gwarantowana. 😊
ZAJĘCIA ANIMACYJNE:
- Chusta animacyjna i Tunel animacyjny –bawi, integruje, kolorowa, odlotowa i na wiele pomysłów gotowa!
- Animacje taneczne tych animacji na pewno nie znacie 😉 nasi animatorzy już nie mogą się doczekać by zatańczyć razem z wami. Rytmiczna muzyka, proste kroki i ciekawe rekwizyty pobudzą do tańca całe przedszkole. 😊 Gotowi na optymalne ładowanie baterii, pozytywną energią? 😊
- Konkursy pytania, zagadki, rebusy sunsportowa kadra zna ich wile. Bawcie się razem z nami i wygrywajcie nagrody dla siebie i dla klasy. 😉
- Bańki mydlane XXL małe jest wspaniałe, ale wielkie to dopiero robi wrażenie 😊 sprawdźmy czy sunsportowej ekipie uda się zrobić bańkę, w której zmieści się Wasz kolega, a nawet wychowawca. 😊
ZAJĘCIA SPECJALISTYCZNE:
- Zajęcia survivalowe to nauka o sztuce życia w warunkach wybitnie blisko natury. Umiejętności nabyte podczas tych zajęć z pewnością przydadzą Wam się nie raz. Dowiecie się jak zbudować zieloną kuchnię, jak przefiltrować wodę, rozpalić ognisko i zbudować szałas, ale przede wszystkim dowiecie się jak to zrobić żyjąc w zgodzie z naturą. Poznaj swoje najbliższe otoczenie zupełnie z innej perspektywy.
- Zajęcia nerf daj się ponieść wyobraźni. Stwórz oryginalny scenariusz i poczuj się jak najlepszy strzelec, którego nic nie jest w stanie zatrzymać. Liczy się pomysł, technika i celność. Pierwsza strzelanka, której pociski latają z prędkością światła, a trafienie nie zostawia bolesnych wspomnień. Podczas tej zabawy dowiesz się jak pracować w grupie by wasze starania przyniosły jak najlepsze rezultaty.
- Miejskie gry terenowe- wspaniała zabawa gwarantowana. Gry miejskie to nic innego jak w ciekawy sposób przemycanie dzieciom tego co ważne, czyli historii Kalisza, ukazujemy co piękne, uczymy szacunku do miejsca, w którym mieszkamy. Scenariusze zajęć przygotowujemy dla każdej grupy wiekowej, dostosowując poziom trudności, liczbę stacji i zakres edukacyjny.
ZAJĘCIA EDUKACYJNE PROWADZONE W RAMACH PÓŁTORAGODZINNEGO BLOKU:
Naszym głównym celem jest wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez: organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju. Kreatywne strefy zajęciowe dostosowane są do potrzeb dzieci najmłodszych jak i młodzieży, dla każdej grupy wiekowej posiadamy odrębne scenariusze zajęć. Zajęcia edukacyjne prowadzą instruktorzy Sun Sport – pedagodzy, wieloletni wychowawcy bazujący na wiedzy, doświadczeniu i sprawdzonych formach warsztatów edukacyjnych. Uczymy przez zabawę, umożliwiając dzieciom swobodny rozwój i zachęcając do dalszej eksploracji świata. W ciągu półtoragodzinnych warsztatów skupiamy się na najważniejszych zagadnieniach. W ofercie Sun Sport, znajdziecie również ofertę warsztatów edukacyjnych trzygodzinnych, które poza tradycyjnymi formami realizacji warsztatów uczą również poprzez animację, zajęcia sportowo – rekreacyjne i zajęcia integracyjne. Zachęcamy do poznania całej oferty edukacyjnej Sun Sport.
1. PIERWSZA POMOC.
Na naukę udzielania pierwszej pomocy nigdy nie jest za wcześnie i nigdy nie jest za późno. Najważniejsze to zacząć i ćwiczyć :). Wiemy, że temat pierwszej pomocy, szczególnie w przypadku młodych osób, może budzić różne emocje, dlatego nasze zajęcia przybiorą formę ćwiczeń poprzez zabawę, odgrywanie scenek i burzę mózgów. Taki sposób przekazywania wiedzy sprzyja pozytywnemu nastawieniu dzieci, łatwiej jest im się zaangażować, a co za tym idzie przyswoić wiedzę. Marzy nam się, aby udzielanie pierwszej pomocy stało się dobrym nawykiem każdego człowieka.
Cel: przygotowanie dzieci do racjonalnego zachowania się w przypadku wystąpienia zagrożeń.
Cele szczegółowe – uczestnik po zakończeniu warsztatów:
- nabył umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego i informowania innych służb ratunkowych – posługuje się danymi osobowymi w kontakcie ze służbami mundurowymi i ratownictwem medycznym, w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia
- posługuje się numerami telefonów alarmowymi
- reaguje stosownym zachowaniem w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa, zdrowia jego lub innej osoby
- wie jak bezpiecznie zachować się na drodze, a także podczas gier i zabaw
- wie, dlaczego nie powinien bez nadzoru dorosłego posługiwać się niebezpiecznymi dla dzieci narzędziami: np. nóż, nożyczki, zapałki
- dowiedział się, dlaczego warto pomagać.
- odbył ćwiczenia praktyczne w udzielaniu pierwszej pomocy jak wzywanie pogotowia
- odbył ćwiczenia praktyczne w udzielaniu pierwszej pomocy jak sprawdzenie stanu osoby potrzebującej pomocy
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie pakiet rozszerzony, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne, konkursy.
2. ZNAM SWOJE EMOCJE.
Radość, smutek, strach, gniew złość, to tylko niektóre z emocji spotykane przez każdego z nas w codziennym życiu. Pomagają nam one zrozumieć, co jest dobre, a co już niekoniecznie. Emocje są jak drogowskazy, dzięki którym wybieramy w życiu właściwą drogę. Dlatego tak ważne jest, aby o emocjach uczyć już od najmłodszych lat.
Cel: rozpoznawanie emocji takich jak – strach, radość, smutek, złość.
Cele szczegółowe – uczestnik po zakończeniu warsztatów:
- potrafi rozpoznawać, rozumieć i nazywać emocje oraz uczucia swoje innych osób
- dowiedział się jak dużą potrzebą jest tworzenie relacji z innymi;
- potrafi pokazać różne emocje używając tonu głosu, mimiki i gestów a także przy pomocy prostej wypowiedzi ustnej lub pisemnej i różnorodnych artystycznych form wyrazu
- ma świadomość przeżywanych emocji i wie, że panowanie nad emocjami oraz poprawne wyrażania ich powinno odbywać się w sposób umożliwiający współdziałanie w grupie oraz adaptację w nowej grupie;
- zna pojęcie więzi
- nabywa umiejętność uświadamiania sobie uczuć przeżywanych przez inne osoby z jednoczesną próbą zrozumienia, dlaczego one występują, a także różnicowania form ich wyrażania w zależności od wieku jest zachęcany do nabywania umiejętności do pracy w grupie
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie pakiet rozszerzony, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne.
3. AKADEMIA EKSPERYMENTU
Dzieci uwielbiają eksperymenty, dzięki eksperymentom zapamiętują szybciej i na dłużej. Czym prostszy eksperyment dający wielki efekt tym lepiej. Tak się składa, że również uwielbiamy eksperymentować, a do tego znamy wiele receptur, które pobudzą do działania. Uczymy przez doświadczenia, kreatywne spojrzenie na świat.
Cel: pobudzenie umiejętności obserwacji faktów i zjawisk przyrodniczych,
Cele szczegółowe:
- wykonywanie eksperymentów z wykorzystaniem: kolorowej piany, piasku kinetycznego, kolorowych cieczy i olejów, nośników zapachów, slajmów.
- wykonywanie baniek mydlanych rękoma
- tworzenie wniosków i spostrzeżeń do wykonanych eksperymentów
- nabywanie umiejętność obserwacji zjawisk fizycznych ii chemicznych zachodzących w przyrodzie, wykonywania eksperymentów i doświadczeń.
FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie, obserwacja, zajęcia w Sali eksperymentów, zajęcia w sali sensorycznej, konkursy, quiz.
4. BEZPIECZNA DROGA – ZASADY RUCHU DROGOWEGO
Świat skonstruowany jest z wielu zasad, są nakazy i zakazy, ostrzeżenia i informacje i choć każdy od najmłodszych lat porusza się różnymi drogami, to wcale nie jest tak prosto nauczyć się panujących zasad tak od razu. Dlatego mają w nas w dorosłych wielkie wsparcie. Podczas zajęć skupimy się między innymi prostych scenkach sytuacyjnych jak zachowanie na przejściach dla pieszych. Będzie dużo śmiechu i dużo zabawy.
Cel: umiejętność dbania o bezpieczeństwo własne i innych uczestników grupy w ruchu drogowym.
Cele szczegółowe: Uczestnik po zakończeniu warsztatów:
- wie po której stronie jezdni powinien się poruszać, jeśli nie ma chodnika
- zna role pasów drogowych
- umie czytać sygnalizator świetlny
- potrafi opisać sytuacje niebezpieczne na drodze
- odróżnia podstawowe znaki drogowe, stosuje przepisy bezpieczeństwa w ruchu drogowym i miejscach publicznych; przestrzega zasad zachowania się w środkach publicznego transportu zbiorowego
- otrzymuje tablice edukacyjne do domu
- bezpieczny powrót nie rozmawiam z nieznajomymi
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie pakiet rozszerzony, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne, konkursy
5. POZNAJMY SIEBIE- KIM JEST MÓJ KOLEGA, ZAJĘCIA EDUKACYJNE – INTEGRACYJNE
Można powiedzieć, że człowiek poznaje świat i siebie tak długo jak żyje, sprawmy my ta przygoda z własnym „Ja” zaczęła się w ciepłej koleżeńskiej atmosferze, gdzie tolerancja będzie pomagać w tworzeniu pięknej historii o każdym z dzieci osobno. Mówienie dzieciom o poczuciu własne wartości jest bardzo ważne, świat dziecka jest bardzo szczery i prosty, zadbajmy o to by było w nim miejsce na szacunek, wspierajmy dzieci, dajmy im wiarę we własne siły i napęd na lepszy start.
Cel: uczenie tolerancji dla drugiego człowieka i wzbudzenie poczucia własnej wartości u dziecka.
Cele szczegółowe – uczestnik po zakończeniu warsztatów:
- Zna pojęcie własnej wartości
- ma świadomość wartości uznanych przez środowisko domowe, szkolne, lokalne i narodowe; potrzebę aktywności społecznej opartej o te wartości;
- nabywa umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi, odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości;
- potrafi identyfikowania się z grupami społecznymi, które przedszkolak reprezentuje, nazywania tych grup i ich charakterystycznych cech;
- wie, że każdy czyn ma swoje konsekwencje
- wie, że każdy człowiek posiada różne potrzeby
- Potrafi wyrażać swoje potrzeby
- Zna pojęcie szacunek, wie w jaki sposób go wyraża
- Nabywa umiejętność przyjmowania konsekwencji swojego postępowania.
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie pakiet rozszerzony, obserwacja, inscenizacja, drama.
6. O MNIE I O ŚWIECIE
Szacunek, wolność i tolerancja to podstawa budowania relacji. Podczas tych zajęć skupiamy się na stwarzaniu odpowiednich warunków do nauki w pracy w grupie, uczymy, jak rozwiązywać problemy z wykorzystaniem technik mediacyjnych, stwarzając sytuacje do poznania niżej wymienionych zagadnień. Te zajęcia to nić innego jak wprowadzanie uczniów w świat wartości, współpracy, solidarności, szacunku do drugiej osoby.
Cel: formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób
Cele szczegółowe – uczestnik warsztatów potrafi:
- ma świadomość, że jako człowiek posiada swoją niezbywalną godność oraz że wszystkie inne osoby posiadają taką godność;
- odkrywa wolność jako wartość przypisaną osobie, także osobie w jego wieku;
- dostrzega, że granice jego wolności wytycza godność i dobro innych osób, np. z kręgu rodziny, klasy, rówieśników;
- odkrywa, że jego wybór rodzi konsekwencje, które dotyczą jego samego;
- dostrzega, że każdy powinien brać odpowiedzialność za swoje wybory;
- dostrzega, że lepiej poznaje siebie, bardziej się rozwija i czerpie szczęście w relacji z innymi osobami niż w samotności;
- odkrywa, że współtworzy różne wspólnoty osób, np. rodzinę, klasę, państwo;
- ma świadomość, że każdej osobie ludzkiej, także jemu, należy się szacunek, że szacunkiem należy obdarzać także wspólnoty osób – rodzinę, klasę, naród (ojczyznę), w tym wspólnotę religijną – a także symbole tych wspólnot;
- określa, co jest dobre, a co jest złe, w otaczającym go świecie i w świecie poznawanych tekstów oraz podaje uzasadnienie swojego zdania.
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne.
7. RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ – O WOLONTARIACIE I POMAGANIU INNYM
To ważne, aby od najmłodszych lat kształtować w dziecku, chęć niesienia pomocy innych, dlatego mówmy otwarcie o potrzebach ludzi, o szacunku, godności i sposobach niesienia pomocy. Pomagać możemy na różne sposoby, bądźmy przykładem dla naszych uczniów i pokażmy, że pomagać można w każdym wieku a niesienie pomocy może być przyjemne i przynosić radość.
CEL: kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość
Cele szczegółowe: – uczeń po zajęciach:
- Zna pojęcie wolontariatu
- Wie, dlaczego należy pomagać innym
- Zna pojęcie dobra i zła
- Zna pojęcie szczęścia i nieszczęścia
- Zna różne formy niesienia pomocy
- Wie, że każdego należy szanować
- Zna definicję drugiej szansy
- Wie, że zwierzęta czują i również potrzebują pomocy
- Podczas zajęć uczestniczył ćwiczeniach do każdego wyżej opisanego punktu
FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne.
8. PIĘKNY ŚWIAT WOKÓŁ NAS
Nasza Ziemia jest jedyna w swoim rodzaju, daje nam możliwości do życia, których żadna inna Planeta nie ma, dlatego tak ważne jest, aby wiedzieć w jaki sposób korzystać z dóbr jakie nam oferuje.
Cel: zależy nam, aby od najmłodszych lat kształtować postawę szacunku dla środowiska przyrodniczego, w tym przekazywać wiedzę o zasadach zrównoważonego rozwoju, motywować do działań na rzecz ochrony środowiska oraz rozwijać zainteresowanie ekologią.
Cele szczegółowe – uczeń po zajęciach:
- wie, że ziemia jest jedyną planetą w naszym układzie słonecznym na którym istnieje życie
- wie, że należy chronić przyrodę,
- wie kto to ekolog i czym się zajmuje
- poznaje ekologie jako naukę
- zna pozytywne i negatywne działania człowieka na środowisko i ich skutki
- wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę
- wie w jaki sposób należy segregować odpady
- wie, jak zachować się w stosunku do chronionych roślin i zwierząt
- otrzymał materiały edukacyjne w zakresie prowadzonych zajęć
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne.
Drogi nauczycielu, jeśli chciałbyś abyśmy specjalnie dla twojej klasy przygotowali zajęcia edukacyjne – zapytaj o taką możliwość dokonując rezerwacji: szkola@sun-sport.pl.
Szczegółowy harmonogram zajęć 9.00-17.00
9.00 – 10.00 – I blok zajęciowy
10.00 – 10.30 – przerwa śniadaniowa (w strefie zajęciowej)
10.30- 12.00- II blok zajęciowy
12.00-12.30 przerwa
12.30 – 15.00 III blok zajęciowy
15.00-15.30 przerwa
15.30-17.00 IV blok zajęciowy
Szczegółowy harmonogram zajęć 9.00-14.00
9.00 – 10.00 – I blok zajęciowy
10.00 – 10.30 – przerwa śniadaniowa (w strefie zajęciowej)
10.30- 11.30- II blok zajęciowy
11.30-12.30 – III blok zajęciowy
12.00-12.40 przerwa na poczęstunek lub ognisko
12.40 – 14.00 III blok zajęciowy
Szczegółowy harmonogram zajęć 9.00 – 12.00
9.00 – 10.00 – I blok zajęciowy
10.00 – 10.30 – przerwa śniadaniowa (w strefie zajęciowej)
10.30- 12.00- II blok zajęciowy
Szczegółowy harmonogram zajęć 12.00 – 15.00
12.00 – 13.30 – I blok zajęciowy
13.30 – 14.00 – przerwa (w strefie zajęciowej)
14.00- 15.00- II blok zajęciowy
AKTYWNA STREFA MŁODZIKA 7-9 LAT - WARSZTATY EDUKACYJNE
OFERTA REALIZOWANA: oferta ważna przez cały rok
WIEK UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ: 7-9 LAT
CENA OBEJMUJE:
–program
-kadrę instruktorską
-sprzęt do realizacji zajęć
CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 9.00-12.00 lub 12.00-15.00
CENA: 50 zł / CENA PROMOCYJNA OBOWIĄZUJĄCA do 31.05.2022 r. 40 zł od osoby
Warsztaty edukacyjne prowadzone są w formie trzygodzinnego bloku zajęciowego.
Podczas warsztatów stosujemy powszechnie znane metody, takie jak burza mózgów, pogadanki, ale dodatkowo do urozmaicamy te formy zajęć poprzez konkursy, gry zabawy i animacje. Gry i animacje dostosowane są do wieku uczestników. Przerwy ustalamy indywidualnie, obserwując potrzeby grupy, reagując na prośby opiekuna.
Naszym głównym celem jest wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez: organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju. Kreatywne strefy zajęciowe dostosowane są do potrzeb dzieci najmłodszych i posiadamy dla niej odrębne scenariusze zajęć. Zajęcia edukacyjne prowadzą instruktorzy Sun Sport – pedagodzy, wieloletni wychowawcy, bazujący na wiedzy, doświadczeniu i sprawdzonych formach warsztatów edukacyjnych. Uczymy przez zabawę, umożliwiając dzieciom swobodny rozwój i zachęcając do dalszej eksploracji świata.
SPOŚRÓD NIŻEJ WYMIENIONYCH ZAJĘĆ GRUPA WYBIERA JEDNE ZAJĘCIA:
1. PIERWSZA POMOC.
Na naukę udzielania pierwszej pomocy nigdy nie jest za wcześnie i nigdy nie jest za późno. Najważniejsze to zacząć i ćwiczyć :). Wiemy, że temat pierwszej pomocy, szczególnie w przypadku młodych osób, może budzić różne emocje, dlatego nasze zajęcia przybiorą formę ćwiczeń poprzez zabawę, odgrywanie scenek i burzę mózgów. Taki sposób przekazywania wiedzy sprzyja pozytywnemu nastawieniu dzieci, łatwiej jest im się zaangażować, a co za tym idzie przyswoić wiedzę. Marzy nam się, aby udzielanie pierwszej pomocy stało się dobrym nawykiem każdego człowieka.
Cel: przygotowanie dzieci do racjonalnego zachowania się w przypadku wystąpienia zagrożeń.
Cele szczegółowe – uczestnik po zakończeniu warsztatów:
- nabył umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego i informowania innych służb ratunkowych – posługuje się danymi osobowymi w kontakcie ze służbami mundurowymi i ratownictwem medycznym, w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia
- posługuje się numerami telefonów alarmowymi
- reaguje stosownym zachowaniem w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa, zdrowia jego lub innej osoby
- wie jak bezpiecznie zachować się na drodze, a także podczas gier i zabaw
- wie, dlaczego nie powinien bez nadzoru dorosłego posługiwać się niebezpiecznymi dla dzieci narzędziami: np. nóż, nożyczki, zapałki
- dowiedział się, dlaczego warto pomagać.
- odbył ćwiczenia praktyczne w udzielaniu pierwszej pomocy jak wzywanie pogotowia
- odbył ćwiczenia praktyczne w udzielaniu pierwszej pomocy jak sprawdzenie stanu osoby potrzebującej pomocy
- nabył umiejętności wzywania pogotowia ratunkowego i informowania innych służb ratowniczych
- wie jak bezpiecznie zachować się na drodze, a także podczas gier i zabaw
- wie, dlaczego nie powinien bez nadzoru dorosłego posługiwać się niebezpiecznymi dla dzieci narzędziami: np. nóż, nożyczki, zapałki
- odbył ćwiczenia praktyczne w udzielaniu pierwszej pomocy jak wzywanie pogotowia
- odbył ćwiczenia praktyczne w udzielaniu pierwszej pomocy jak sprawdzenie stanu osoby potrzebującej pomocy
- odbył ćwiczenia praktyczne w udzielaniu pierwszej pomocy – jak zadbać o własne bezpieczeństwo
- tylko na prośbę wychowawcy pokazujemy w jaki sposób przeprowadzana jest resuscytacja. na etapie przedszkolny nie zalecamy tego punktu.
- odbył ćwiczenia z bandażowania – forma zabawy
- uczestnik wie w jaki sposób unikać poparzenia słonecznego i udaru – bezpieczeństwo podczas wakacji
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie pakiet rozszerzony, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne, konkursy.
2. ZNAM SWOJE EMOCJE.
Radość, smutek, strach, gniew złość, to tylko niektóre z emocji spotykane przez każdego z nas w codziennym życiu. Pomagają nam one zrozumieć, co jest dobre, a co już niekoniecznie. Emocje są jak drogowskazy, dzięki którym wybieramy w życiu właściwą drogę. Dlatego tak ważne jest, aby o emocjach uczyć już od najmłodszych lat.
Cel: rozpoznawanie emocji takich jak – strach, radość, smutek, złość.
Cele szczegółowe – uczestnik po zakończeniu warsztatów:
- potrafi rozpoznawać, rozumieć i nazywać emocje oraz uczucia swoje innych osób
- dowiedział się jak dużą potrzebą jest tworzenie relacji z innymi;
- potrafi pokazać różne emocje używając tonu głosu, mimiki i gestów a także przy pomocy prostej wypowiedzi ustnej lub pisemnej i różnorodnych artystycznych form wyrazu
- ma świadomość przeżywanych emocji i wie, że panowanie nad emocjami oraz poprawne wyrażania ich powinno odbywać się w sposób umożliwiający współdziałanie w grupie oraz adaptację w nowej grupie;
- ma świadomość przeżywanych emocji i poznał różne techniki panowania nad nimi oraz wyrażania ich w sposób umożliwiający współdziałanie w grupie oraz adaptację w nowej grupie;
- zna pojęcie więzi
- nabywa umiejętność uświadamiania sobie uczuć przeżywanych przez inne osoby z jednoczesną próbą zrozumienia, dlaczego one występują, a także różnicowania form ich wyrażania w zależności od wieku jest zachęcany do nabywania umiejętności do pracy w grupie
- odbył ćwiczenia praktyczne dotyczące każdego z zagadnień
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie pakiet rozszerzony, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne.
3. AKADEMIA EKSPERYMENTU
Dzieci uwielbiają eksperymenty, dzięki eksperymentom zapamiętują szybciej i na dłużej. Czym prostszy eksperyment dający wielki efekt tym lepiej. Tak się składa, że również uwielbiamy eksperymentować, a do tego znamy wiele receptur, które pobudzą do działania. Uczymy przez doświadczenia, kreatywne spojrzenie na świat.
Cel: pobudzenie umiejętności obserwacji faktów i zjawisk przyrodniczych,
Cele szczegółowe:
- wykonywanie eksperymentów z wykorzystaniem: kolorowej piany, piasku kinetycznego, kolorowych cieczy i olejów, nośników zapachów, slajmów
- wykonanie soków zużyciem chemii molekularnej
- ćwiczenia z ziemią wykonanie samodzielnie bio plantacji – po zajęciach każdy może zabrać swoją bio plantacje do domu
- mieszalnia kolorów – ćwiczenia na foli bąbelkowej z wykorzystaniem farb plakatowych (farby są atestowane, dzieci malują rękoma i nogami)
- wykonywanie baniek mydlanych rękoma
- kształtowanie umiejętności rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego
- tworzenie wniosków i spostrzeżeń do wykonanych eksperymentów
FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie, obserwacja, zajęcia w Sali eksperymentów, zajęcia w sali sensorycznej, konkursy, quiz.
4. BEZPIECZNA DROGA – ZASADY RUCHU DROGOWEGO
Świat skonstruowany jest z wielu zasad, są nakazy i zakazy, ostrzeżenia i informacje i choć każdy od najmłodszych lat porusza się różnymi drogami, to wcale nie jest tak prosto nauczyć się panujących zasad tak od razu. Dlatego mają w nas w dorosłych wielkie wsparcie. Podczas zajęć skupimy się między innymi prostych scenkach sytuacyjnych jak zachowanie na przejściach dla pieszych. Będzie dużo śmiechu i dużo zabawy.
Cel: umiejętność dbania o bezpieczeństwo własne i innych uczestników grupy w ruchu drogowym.
Cele szczegółowe: Uczestnik po zakończeniu warsztatów:
- wie, po której stronie jezdni powinien się poruszać, jeśli nie ma chodnika
- zna role pasów drogowych
- umie czytać sygnalizator świetlny
- potrafi opisać sytuacje niebezpieczne na drodze
- rozróżnia podstawowe znaki drogowe, stosuje przepisy bezpieczeństwa w ruchu drogowym i miejscach publicznych; przestrzega zasad zachowania się w środkach publicznego transportu
- otrzymuje tablice edukacyjne do domu
- bezpieczny powrót – nie rozmawiam z nieznajomymi
- do każdego zagadnienia prowadzimy ćwiczenia praktyczne
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie pakiet rozszerzony, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne, konkursy
5. POZNAJMY SIEBIE- KIM JEST MÓJ KOLEGA, ZAJĘCIA EDUKACYJNE – INTEGRACYJNE
Można powiedzieć, że człowiek poznaje świat i siebie tak długo jak żyje, sprawmy my ta przygoda z własnym „Ja” zaczęła się w ciepłej koleżeńskiej atmosferze, gdzie tolerancja będzie pomagać w tworzeniu pięknej historii o każdym z dzieci osobno. Mówienie dzieciom o poczuciu własne wartości jest bardzo ważne, świat dziecka jest bardzo szczery i prosty, zadbajmy o to by było w nim miejsce na szacunek, wspierajmy dzieci, dajmy im wiarę we własne siły i napęd na lepszy start.
Cel: uczenie tolerancji dla drugiego człowieka i wzbudzenie poczucia własnej wartości u dziecka.
Cele szczegółowe – uczestnik po zakończeniu warsztatów:
- zna pojęcie własnej wartości
- ma świadomość wartości uznanych przez środowisko domowe, szkolne, lokalne i narodowe; potrzebę aktywności społecznej opartej o te wartości;
- nabywa umiejętność nazywania poznanych wartości, oceny postępowania innych ludzi, odwoływania się w ocenie do przyjętych zasad i wartości;
- potrafi identyfikowania się z grupami społecznymi, które przedszkolak reprezentuje, nazywania tych grup i ich charakterystycznych cech;
- wie, że każdy czyn ma swoje konsekwencje
- wie, że każdy człowiek posiada różne potrzeby
- potrafi wyrażać swoje potrzeby
- zna pojęcie szacunek, wie w jaki sposób go wyraża
- nabywa umiejętność przyjmowania konsekwencji swojego postępowania;
- odbyło ćwiczenia kształtujące umiejętność tworzenia relacji, współdziałania, współpracy oraz samodzielnej organizacji pracy w małych grupach, w tym organizacji pracy przy wykorzystaniu technologii;
- odbyło ćwiczenia kształtujące umiejętność samodzielnego wyrażania swoich oczekiwań i potrzeb społecznych;
- odbyło ćwiczenia kształtujące umiejętność obdarzania szacunkiem koleżanek, kolegów i osoby dorosłe, w tym starsze oraz okazywania go za pomocą prostych form wyrazu oraz stosownego zachowania;
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie pakiet rozszerzony, obserwacja, inscenizacja, drama.
6. O MNIE I O ŚWIECIE
Szacunek, wolność i tolerancja to podstawa budowania relacji. Podczas tych zajęć skupiamy się na stwarzaniu odpowiednich warunków do nauki w pracy w grupie, uczymy, jak rozwiązywać problemy z wykorzystaniem technik mediacyjnych, stwarzając sytuacje do poznania niżej wymienionych zagadnień. Te zajęcia to nić innego jak wprowadzanie uczniów w świat wartości, współpracy, solidarności, szacunku do drugiej osoby.
Cel: formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób
Cele szczegółowe – uczestnik warsztatów potrafi:
- ma świadomość, że jako człowiek posiada swoją niezbywalną godność oraz że wszystkie inne osoby posiadają taką godność;
- odkrywa wolność jako wartość przypisaną osobie, także osobie w jego wieku;
- dostrzega, że granice jego wolności wytycza godność i dobro innych osób, np. z kręgu rodziny, klasy, rówieśników;
- odkrywa, że jego wybór rodzi konsekwencje, które dotyczą jego samego;
- dostrzega, że każdy powinien brać odpowiedzialność za swoje wybory;
- dostrzega, że lepiej poznaje siebie, bardziej się rozwija i czerpie szczęście w relacji z innymi osobami niż w samotności;
- odkrywa, że współtworzy różne wspólnoty osób, np. rodzinę, klasę, państwo;
- ma świadomość, że każdej osobie ludzkiej, także jemu, należy się szacunek, że szacunkiem należy obdarzać także wspólnoty osób – rodzinę, klasę, naród (ojczyznę), w tym wspólnotę religijną – a także symbole tych wspólnot;
- określa, co jest dobre, a co jest złe, w otaczającym go świecie i w świecie poznawanych tekstów oraz podaje uzasadnienie swojego zdania;
- odróżnia szczęście od doraźnie odczuwanej przyjemności i poznaje, że dobro jest źródłem szczęścia własnego oraz innych osób;
- odkrywa, że wspólnota osób której jest członkiem, ustanawia swoje zasady (normy) i oczekuje ich respektowania.
- Osiągnięcia w zakresie stosowania poznanych zasad. Uczeń:
- szanuje godność każdej osoby ludzkiej oraz swoją, wyraża swoim komunikatem werbalnym i niewerbalnym;
- uwzględnia coraz częściej godność i dobro innych osób, podejmując decyzję o działaniu;
- wyraża szacunek wobec osób, wspólnot osób oraz ich symboli w sytuacjach codziennych i uroczystych, przejawiając właściwe zachowanie;
- wchodzi w relacje z innymi osobami (rówieśnikami, nauczycielami), szanując to, co jest wartością dla nich i nazywając to, co jest wartością dla niego;
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne.
7. RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ – O WOLONTARIACIE I POMAGANIU INNYM
To ważne, aby od najmłodszych lat kształtować w dziecku, chęć niesienia pomocy innych, dlatego mówmy otwarcie o potrzebach ludzi, o szacunku, godności i sposobach niesienia pomocy. Pomagać możemy na różne sposoby, bądźmy przykładem dla naszych uczniów i pokażmy, że pomagać można w każdym wieku a niesienie pomocy może być przyjemne i przynosić radość.
CEL: kształtowanie postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość
Cele szczegółowe: – uczeń po zajęciach:
- zna pojęcie wolontariatu
- wie, dlaczego należy pomagać innym
- zna pojęcie dobra i zła
- zna pojęcie szczęścia i nieszczęścia
- zna różne formy niesienia pomocy
- wie, że każdego należy szanować
- zna definicję drugiej szansy
- wie, że zwierzęta czują i również potrzebują pomocy
- podczas zajęć uczestniczył ćwiczeniach do każdego wyżej opisanego punktu
FORMY REALIZACJI ZAJĘĆ: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne.
8. PIĘKNY ŚWIAT WOKÓŁ NAS
Nasza Ziemia jest jedyna w swoim rodzaju, daje nam możliwości do życia, których żadna inna Planeta nie ma, dlatego tak ważne jest, aby wiedzieć w jaki sposób korzystać z dóbr jakie nam oferuje.
Cel: zależy nam, aby od najmłodszych lat kształtować postawę szacunku dla środowiska przyrodniczego, w tym przekazywać wiedzę o zasadach zrównoważonego rozwoju, motywować do działań na rzecz ochrony środowiska oraz rozwijać zainteresowanie ekologią.
Cele szczegółowe – uczeń po zajęciach:
- wie, że Ziemia jest jedyną planetą w naszym układzie słonecznym na którym istnieje życie
- wie, że należy chronić przyrodę,
- wie kto to ekolog i czym się zajmuje
- poznaje ekologie jako naukę
- zna pozytywne i negatywne działania człowieka na środowisko i ich skutki
- wie w jaki sposób należy dbać o przyrodę
- wie w jaki sposób należy segregować odpady
- poznaje i wyróżnia cechy ekosystemów, takich jak: łąka, jezioro, rzeka, morze, pole, staw, las, las gospodarczy;
- poznaje obiekty chronione, wie, jak zachować się w miejscu takim jak park krajobrazowy
- wie, jak zachować się w stosunku do chronionych roślin i zwierząt
- wskazuje wybrane miejsca ochrony przyrody oraz parki narodowe, pomniki przyrody w najbliższym otoczeniu – miejscowości, regionie
- w czasie zajęć planuje, wykonuje proste obserwacje, doświadczenia i eksperymenty dotyczące obiektów i zjawisk przyrodniczych, tworzymy notatki z obserwacji, wyjaśniamy istotę obserwowanych zjawisk według procesu przyczynowo skutkowego i czasowego.
- odbył ćwiczenia w sali doświadczeń i eksperymentów
- otrzymał materiały edukacyjne w zakresie prowadzonych zajęć
Formy realizacji zajęć: pogadanka, burza mózgów, ćwiczenia indywidualne oraz praktyczne w grupie, obserwacja, inscenizacja, drama, gry dydaktyczne.
Drogi nauczycielu, jeśli chciałbyś abyśmy specjalnie dla twojej klasy przygotowali zajęcia edukacyjne – zapytaj o taką możliwość dokonując rezerwacji: szkola@sun-sport.pl.
WYŚLIJ ZAPYTANIE
OŚRODEK W KALISZU