PYTANIA RODZICÓW / FAQ
BEZPIECZEŃSTWO
Czy moje dziecko będzie bezpieczne?
Your Subtitle Goes Here
BEZPIECZEŃSTWO W OŚRODKACH
- Ośrodki w Giewartowie i w Mrówkach są całkowicie OGRODZONE I MONITOROWANE
- Na obu jeziorach obowiązuje STREFA CISZY, co równoznaczne jest z zakazem poruszania się po ich wodach motorówkom i skuterom wodnym
- Wody jezior patrolują WOPR oraz POLICJA
- Wszystkie domki znajdują się w swojej bezpośredniej bliskości
- W godzinach 23.00-7.00 pełnione są NOCNE DYŻURY
- Oba ośrodki legitymują się niezbędnymi dokumentami, które przedstawiamy jednostkom kontrolującym
BEZPIECZEŃSTWO PODCZAS ZAJĘĆ
- W pierwszym dniu obozu zapoznajemy wszystkich uczestników z zasadami bezpieczeństwa
- Podczas wszystkich zajęć uczestnikami opiekuje się WYCHOWAWCA, a podczas zajęć specjalistycznych dodatkowo INSTRUKTOR, a w Giewartowie, w którym bawią się najmłodsi uczestnicy, dużym wsparciem są POMOCNICY WYCHOWAWCÓW
- Grupy zajęciowe liczą do 15 osób (w przypadku dzieci do 10 roku życia) i do 20 osób (w przypadku dzieci, które ukończyły lat 10).
- Przed każdymi pierwszymi zajęciami dzieci i młodzież dowiadują się: jak będą przebiegały zajęcia, jaki jest ich regulamin, jak się do nich przygotować, z jakiego sprzętu korzystamy
- Sprzęt do realizacji zajęć jest naszą własnością, jest ATESTOWANY, sprawdzany i cyklicznie serwisowany
- Sprzęt jest DOPASOWYWANY INDYWIDUALNIE do każdego uczestnika; zawsze robi to wychowawca lub instruktor zajęć specjalistycznych sprawdzając jednocześnie wszystkie ZABEZPIECZENIA np. zapięcie uprzęży, założenie maski, czy kapoka
- Zajęcia specjalistyczne zawsze prowadzi instruktor specjalista, a uczestnikami dodatkowo opiekuje się wychowawca:
- ZAJĘCIA QUAD’OWE – wszyscy uczestnicy jeżdżą w kaskach; jazdy odbywają się na wyznaczonych i zabezpieczonych torach quad’owych, a quady dostosowane są do wieku uczestników
- ZAJĘCIA PAINTBALLOWE – uczestnicy grają w kombinezonach lub mundurach, twarze mają zabezpieczone specjalnymi maskami, kamizelki zabezpieczają klatkę piersiową oraz plecy, a kołnierze ochronne szyję; wiedzą, że ściągnięcie sprzętu ochronnego wiąże się z usunięciem z pola gry, a podczas zajęć komunikują się ustalonymi znakami; markery paintball’owe do chwili rozpoczęcia gry są zabezpieczone; zajęcia odbywają się na polu paintball’owym ogrodzonym specjalnymi siatkami zabezpieczającymi przed wydostaniem się kulek poza arenę
- ZAJĘCIA ASG – uczestnicy grają w kombinezonach lub mundurach, twarze mają zabezpieczone specjalnymi okularami; wiedzą, że ich ściągnięcie wiąże się z usunięciem z pola gry, a podczas zajęć komunikują się ustalonymi znakami; zajęcia odbywają się na wyznaczonym polu ogrodzonym specjalnymi siatkami zabezpieczającymi przed wydostaniem się kulek poza arenę
- Podczas zajęć NA KĄPIELISKU uczestnikami opiekuje się dwóch ratowników wodnych, instruktor zajęć wodnych z pełnym zakresem uprawnień ratownika wodnego oraz wychowawcy; kąpieliska mają ściśle wyznaczony obszar; w ośrodku w Giewartowie woda na kąpielisku jest płytka i w najgłębszym miejscu sięgać będzie klatki piersiowej uczestników
STANDARYZACJA PRACY SUN SPORT
Mając na uwadze przede wszystkim dobro naszych Klientów, przede wszystkim ich bezpieczeństwo, ale także zachowanie najwyższego poziomu świadczonych usług, stworzyliśmy standardy pracy na naszych imprezach. Obejmują one m.in.:
- pracę wychowawczo-opiekuńczą
- standardy prowadzenia poszczególnych zajęć sportowo-rekreacyjnych
- organizacji dnia obozowego
- zasady postępowania w przypadku zachorowań
- nagłych zdarzeń.
Są to autorskie procedury postępowania podczas organizacji wypoczynku dla dzieci i młodzieży zgodne z obowiązującymi przepisami.
Czy kadra jest odpowiednio wykwalifikowana?
Your Subtitle Goes Here
KIEROWNIK, Z-CA KIEROWNIKA
- Kierownik oraz zastępca kierownika – te funkcje pełnią pedagodzy, nauczyciele, osoby doświadczone i znane nam od lat, zapewniający prawidłowe i bezpieczne funkcjonowanie obozu
WYCHOWAWCY, INSTRUKTORZY, RATOWNICY WODNI
- Każda grupa ma swojego wychowawcę
- Instruktorzy zajęć specjalistycznych – linowych, quad’owych, paintball’owych, ASG, survivalowych, wodnych
- Na każdym turnusie zatrudniamy dwóch ratowników wodnych
- W Giewartowie nadprogramowo wychowawcę dodatkowego oraz pomocników instruktorów
Wychowawcy i instruktorzy legitymują się niezbędnymi kwalifikacjami, ale przede wszystkim bardzo lubią pracę z dziećmi i młodzieżą. Każdego roku cała nasza kadra spotyka się podczas kilkudniowego zgrupowania, podczas którego podsumowujemy i analizujemy miniony sezon. To doskonała okazja do dyskusji na tematy programowe, wychowawcze oraz do rozważań dotyczących ewentualnych ulepszeń, zmian, nowości. To także czas szkoleń dla naszej kadry oraz fantastyczna sposobność poznania i sprawdzenia potencjalnych kandydatów na wychowawców.
Dodatkowo w Giewartowie realizujemy program pod nazwą POMOCNIK INSTRUKTORA. Na każdym turnusie pracuje z nami od 3 do 4 pomocników. Są to uczniowie w wieku 16 lat lub starsi i najczęściej byli obozowicze, którym sunsportowa rzeczywistość obozowa jest bardzo bliska i którzy marzą w przyszłości o pracy wychowawcy/instruktora. Pełnią oni funkcje pomocnicze przy organizacji zajęć, ale także pomagają najmłodszym w codziennych czynnościach higienicznych, czytają bajki, czasem koją tęskniące maluchy.
A jeżeli moje dziecko źle się zachowa?
Your Subtitle Goes Here
Skupiamy się przede wszystkim na zapobieganiu, co oznacza, że pierwszym krokiem jest stworzenie pozytywnej i ciepłej atmosfery, która zachęca do dobrego zachowania. Codziennie wychowawca obserwuje swoje dzieci, bada relacje w grupie. Zawsze jest gotów, aby wysłuchać każdego dziecka i pomóc mu w radzeniu sobie z trudnymi emocjami lub angażuje się w rozwiązanie problemu.
W przypadku złego zachowania wychowawca wykona szereg działań zmierzających do wyjaśnienia problemu oraz przeprowadzi rozmowę z dzieckiem, aby pomóc mu zidentyfikować popełniony błąd i skorygować złe zachowanie. Jeżeli nie jest to możliwe w proces włączamy kierownika obozu, a także rodziców. Uczestnicy, którzy nie potrafią żyć w harmonii z innymi dziećmi na obozie, nie poprawiają swojego zachowania nie mogą być uczestnikami wyjazdu. Zastraszanie, przemoc fizyczna oraz psychiczna, alkohol, narkotyki są u nas zakazane i wiążą się z wydaleniem uczestnika z obozu.
Czy w ośrodkach obowiązują dzieci regulaminy?
Your Subtitle Goes Here
Czy Sun Sport stosuje standardy ochrony małoletnich?
Your Subtitle Goes Here
Standardy ochrony dzieci przed krzywdzeniem, to zbiór zasad dotyczących zabezpieczenia dzieci przed wszelkimi formami krzywdzenia, zaniedbania, wykorzystania czy przemocy. Standardy pomagają tworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko podczas naszych obozów.
Bezpieczeństwo i komfort dzieci są dla nas najważniejsze, dlatego m.in.:
- każdy członek kadry Sun Sport jest weryfikowany w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym oraz przedstawia wyciąg z Krajowego Rejestru Karnego
- stosujemy zasady zapewniające bezpieczne relacje pomiędzy uczestnikami a członkami kadry
- zapoznajemy wszystkich uczestników z wersją standardów przeznaczoną dla najmłodszych i młodzieży i zobowiązujemy do stosowania zasad bezpiecznych relacji pomiędzy uczestnikami
PEŁNA WERSJA STANDARDÓW OCHRONY MAŁOLETNICH
UBEZPIECZENIE
Czy moje dziecko jest ubezpieczone?
Your Subtitle Goes Here
Każdy uczestnik naszych obozów jest ubezpieczony od następstw nieszczęśliwych wypadków na sumę 10 tys. zł oraz KL do 500 zł w PZU SA, al. Jana Pawła II 24, 00-133 Warszawa. W razie konieczności prosimy o kontakt z naszym biurem – udostępnimy Państwu numer polisy ubezpieczeniowej. Z ogólnymi warunkami ubezpieczenia można zapoznać się tutaj.
A jeżeli moje dziecko rozchoruje się tuż przed wyjazdem?
Your Subtitle Goes Here
REZYGNACJA Z WYJAZDU – choroba, złamanie, inne nieprzewidziane przyczyny
Wszystkie nasze obozy, bez względu na tematykę przewodnią, mają charakter bardzo aktywny, sportowo-rekreacyjny. Dlatego ważne jest, aby dziecko wyjeżdżając było zdrowe i mogło brać aktywny udział we wszystkich zajęciach objętych programem.
Zachęcamy do skorzystania z usług dowolnego towarzystwa ubezpieczeniowego, z którym będą Państwo mogli zawrzeć polisę Ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji z Wyjazdu. Niestety takich zdarzeń jak choroba czy złamanie ręki nie da się przewidzieć.Tymczasem z taką sytuacją trzeba się liczyć. Aby ograniczyć lub wyeliminować straty finansowe najlepiej jest ubezpieczyć się.
Jednym z towarzystw, które świadczy taką usługę jest firma Signal Iduna. Koszty rezygnacji dotyczą przede wszystkim sytuacji losowych, m.in. takich jak choroba dziecka, złamanie, a także koszty przerwania udziału w imprezie. Polisę można zawrzeć także przez Internet. Szczegóły TUTAJ.
Jeżeli do wyjazdu pozostało więcej niż 30 dni, to zwykle polisę można zawrzeć w ciągu 14 dni od podpisania umowy z Organizatorem. Jeżeli jednak do wyjazdu pozostało 30 lub mniej dni, to polisa musi zostać zawarta w tym samym dniu, w którym następuje zawarcie umowy z Organizatorem.
WIEK UCZESTNIKÓW
W jakim wieku pierwszy wyjazd dziecka na obóz?
Your Subtitle Goes Here
Nasze ponad 20-letnie doświadczenie wskazuje, że:
- pierwszy samodzielny wyjazd dziecka najlepiej jest zaplanować na ukończony 8 rok życia
- tak też przygotowaliśmy ofertę obozów SUN SPORT
To, czy wakacyjna eskapada będzie udana zależy nie tylko od intensywności zabaw, ale także od gotowości dziecka na samodzielny wyjazd, relacji z rówieśnikami, a niejednokrotnie także od informacji, których nam Państwo udzielicie przed wyjazdem, a które można wpisać w kartę kwalifikacyjną.
Obawiam się, że moje dziecko będzie tęsknić
Your Subtitle Goes Here
Tęsknota jest zupełnie naturalnym uczuciem i przecież dotyczy także dorosłych! Ponad 90% obozowiczów, w którymś momencie odczuwa tęsknotę.
Dlatego budujemy program obozu w taki sposób, aby nasi uczestnicy z przyjemnością angażowali się w zajęcia, nawiązywali nowe relacje i stwarzamy takie sytuacje, w których mogą wyrażać swoje emocje. Zazwyczaj pierwsze trzy dni, to czas adaptacji. Wspieramy naszych uczestników w każdym wieku, przyglądamy się im, a jeżeli mimo naszych starań chwile tęsknoty przeważają nad chwilami zabawy i zaangażowania kontaktujemy się z rodzicami. Ważne, aby o tym rozmawiać z dzieckiem, a także informować nas o swoich obawach.
Kilka wskazówek:
- Porozmawiaj z dzieckiem o swoim pierwszym razie poza domem.
- Bądź uczciwy: mów o wszystkich doświadczeniach i dobrych, i złych.
- Wyjaśnij, że są chwile wzlotów i upadków – to pomoże dziecku przygotować się psychicznie i podczas obozu będzie wiedziało, że to naturalne.
- Nie składaj obietnic! Ostatnią rzeczą, która pozwoli dziecku zaaklimatyzować się, zaangażować w zajęcia, to obietnica odebrania go z obozu lub częste rozmowy telefoniczne.
- Porozmawiajcie o tym, na co warto czekać podczas całego obozu, oglądajcie zdjęcia na naszej stronie: widok zdjęć ośrodka, domków pozwoli poznać miejsce, plaży, jeziora, atrakcji pobudzi wyobraźnię, chęć wypoczynku i zabawy, a fotografie uśmiechniętych dzieci pokażą, że będzie wesoło.
- Zorganizuj dziecku nocowanie poza domem: u dziadków, przyjaciół, aby mogło zasmakować pobytu z dala od domu.
- Wspólnie przygotowujcie się do wyjazdu: rozmawiajcie o przygodach, które je czekają, róbcie wspólne zakupy i razem pakujcie walizkę.
My zrobimy wszystko, aby te dni były wyjątkowo udane, a rozłąka z rodzicami jak najmniej bolesna, choć naturalnym jest, że dzieci tęsknią (czasem także te starsze). Dlatego też ważna jest Państwa pomoc w tym względzie. Co jeszcze możecie zrobić? Przeprowadzić z dzieckiem rozmowy:
- Posługując się informacjami na naszej stronie wspólnie obejrzeć zdjęcia z obozu, zdjęcia ośrodka, przeczytać program, porozmawiać o planie dnia.
- Powiedzieć, jak wygląda opieka na obozie (wychowawca, pomocnicy, kierownik) tak, aby miało pewność, że z każdym, nawet najmniejszym kłopotem może się się do nas zwrócić.
- Powiedzieć też o pani pielęgniarce, której można opowiedzieć o każdym bólu brzucha, gardła, czy innym zdarzeniu (swoją drogą Pani pielęgniarka bywa idealnym panaceum na tęsknotę).
- Opowiedzieć o naszych telefoniadach.
- A gdyby zdarzyło się, że podczas jednej z nich wyczują Państwo, że coś się dzieje, że jest sprawa w której należy zareagować, prosimy o niezwłoczny kontakt z wychowawcą, kierownikiem ewentualnie z pracownikiem biura w Kaliszu – rozmowa i kilka dodatkowych chwil poświęconych dziecku potrafią zdziałać cuda.
- Możemy także umówić się na indywidualny kontakt telefoniczny – tę kwestię trzeba jednak dobrze rozważyć wraz z kierownikiem lub wychowawcą – zdarza się, że dziecko chętnie bierze udział w zajęciach, ale (co naturalne) zdarzają się chwile tęsknoty. Wówczas nie zawsze głos rodzica w słuchawce uspokaja, może działać odwrotnie zwiększając uczucie tęsknoty.
Pamiętajcie Państwo: jesteśmy dla Was i dla Waszych dzieci.
Dlaczego ośrodki i obozy podzielone są na strefy wiekowe?
Your Subtitle Goes Here
Doskonale wiemy, jak istotne jest abyście Państwo, wysyłając dziecko na wakacje, byli przekonani o dokonaniu właściwego wyboru.
Wśród wielu warunków, jakie w tym względzie organizator musi spełnić, jednym z najistotniejszych, jest odpowiedni dobór grup wiekowych. Dzieci w grupie rówieśniczej w naturalny sposób rozwijają własną aktywność społeczną, uczą się kształtowania więzi z innymi, dialogu, analizowania argumentów, kompromisów, negocjacji i rozwiązywania konfliktów.
Ideą wszystkich naszych imprez jest integracja uczestników. Organizujemy specjalne gry i zabawy, tak aby każde z dzieci miało szansę nawiązać wiele nowych kontaktów oraz nauczyć się współżycia w społeczności. Mając to na uwadze dokonaliśmy podziału wiekowego w poszczególnych naszych ośrodkach:
W GIEWARTOWIE, w ośrodku MICHASIÓWKA, w wąskim przedziale wiekowym 8-12 lat, stworzyliśmy dwie strefy:
– Strefę Młodzików dla dzieci w wieku 8-10 lat
– Strefę Juniorów dla dzieci w wieku 10-12 lat (uczestnik musi mieć ukończone lat 10 w dniu rozpoczęcia turnusu)
W MRÓWKACH, w ośrodku SUN SPORT, w równie wąskim przedziale wiekowym powstały dwie strefy:
– Strefa Starszego Juniora 12-14 lat
– Strefa Młodzieży 14-17 lat
Grupa rówieśnicza umożliwia zaspokojenie potrzeb akceptacji, aprobaty i uznania oraz daje poczucie przynależności do większej społeczności. Dzięki zgranej paczce rówieśników Państwa dziecko będzie miało możliwość kreatywnego spędzania czasu wolnego, doskonałej zabawy w przyjaznej atmosferze i wraz z kolegami będzie snuło plany spotkania podczas kolejnych wakacji.
W ofercie określamy przy poszczególnych imprezach wiek uczestnika, dla którego dany obóz jest przeznaczony:
- w przypadku jakichkolwiek wątpliwości, kierując się swoją wiedzą dotyczącą specyfiki imprez, ośrodków oraz doświadczeniem podejmujemy ostateczną decyzję co do przyjęcia dziecka na obóz
Czy mogę zmienić tematykę obozu?
Your Subtitle Goes Here
Zmiana tematyki obozu:
- ewentualna zmiana profilu obozu dokonywana na miejscu, w ośrodku, w trakcie trwania turnusu, spowodowana życzeniem rodzica/opiekuna prawnego dokonywana jest tylko w miarę dostępności miejsc i nie powoduje zwrotu różnicy w cenie, może natomiast wiązać się z dodatkową opłatą w przypadku wyboru profilu droższego
- jeżeli zawarli już Państwo z nami umowę, ale chcieliby zmienić rodzaj obozu prosimy o kontakt e-mailowy, sprawdzimy czy są miejsca w grupie i przygotujemy aneks do umowy
POSIŁKI
Ile jest posiłków w ciągu dnia?
Your Subtitle Goes Here
- Każdego dnia uczestnicy otrzymują 4 posiłki dziennie: śniadanie, obiad, podwieczorek, kolację
- Dzień pierwszy pobytu rozpoczyna się obiadokolacją, ostatni kończy śniadaniem
- W obu ośrodkach stworzyliśmy jadłospis, który pozwala nam wprowadzać etapami zasady racjonalnego żywienia, opartego na naturalnych produktach:
- do każdego posiłku włączamy jak najwięcej warzyw, owoców i zdrowych produktów w zachęcającej formie
- zupy, sosy są zagęszczane warzywami oraz śmietaną, nie mąką
- ograniczyliśmy do minimum spożycie cukru zastępując go często miodem lub ksylitolem
- podajemy zawsze świeże, smaczne, dobrze doprawione potrawy
- nie podajemy jedzenia z puszek
- nie korzystamy z kostek rosołowych
- wykorzystujemy wyłącznie naturalne przyprawy i mieszanki warzywne bez glutaminianu sodu
- podajemy czystą wodę lub wodę z cytryną
- ciepłe napoje to herbata, prawdziwe kakao i kawa zbożowa
- Na terenie naszych ośrodków uczestnicy mają stały dostęp do źródełek filtrowanej wody pitnej – dlatego zalecamy, aby zabierały ze sobą bidony (najlepiej podpisane imieniem i nazwiskiem)
Czy mogę dla mojego dziecka zamówić specjalną dietę?
Your Subtitle Goes Here
W przypadku potrzeb wynikających z zachowania diety, konieczne jest zaznaczenie tego faktu w formularzu rezerwacyjnym, a następnie szczegółowe pisemne ustalenia zawarte w karcie kwalifikacyjnej.
- Maile w sprawie ustalenia szczegółów diety prosimy kierować: giewartow@sun-sport.pl (dot. pobytu w ośrodku w Giewartowie) lub mrowki@sun-sport.pl (dot. pobytu w ośrodku w Mrówkach)
- Przykładamy ogromną wagę do przygotowania diet specjalnych, tym bardziej że niektóre z nich wymagają specjalnych warunków sanitarnych, oddelegowania jednej osoby do ich przygotowania, a także zakupów w wyspecjalizowanych sklepach
DIETY SPECJALNE:
- Celiakia – dopłata 200-250 zł za turnus
- Dieta bezglutenowa – dopłata 140-180 zł za turnus
- Wegańska – dopłata 140-180 zł za turnus
- Wegetariańska – bez dopłat
- Wybiórcza – od 150 zł za turnus – do uzgodnienia
OPIEKA MEDYCZNA
Czy na obozie jest pielęgniarka?
Your Subtitle Goes Here
PIELĘGNIARKA
- Na każdym turnusie pracuje z nami pielęgniarka, która obecna jest przez CAŁĄ DOBĘ
- W razie konieczności korzystamy z usług szpitala w Słupcy (ok. 10 km od Giewartowa) oraz Koninie (ok. 40 km od Mrówek)
- Posiadamy dobrze wyposażoną apteczkę, ale mogą w niej znajdować się wyłącznie leki podstawowe
POJĘCIE OPIEKI MEDYCZNEJ
- Przez pojęcie opieki medycznej wymienionej w oferowanych świadczeniach w ramach imprezy rozumie się pomoc doraźną w przypadku zdarzeń, zachorowań, mających miejsce w trakcie i miejscu trwania imprezy, związanych z zagrożeniem zdrowia i życia uczestników oraz orzeczeniem o zdolności do dalszego uczestnictwa w imprezie
- Rodzice/opiekunowie dziecka będącego w trakcie jakiegokolwiek leczenia zobowiązani są przedstawić zaświadczenie lekarskie potwierdzające możliwość udziału w imprezie turystycznej o charakterze sportowo-rekreacyjnym
- Opieka medyczna dotyczy wyłącznie uczestników, którzy nie ukończyli 18 roku życia i podlegają ubezpieczeniu w NFZ
- W sytuacji, w której uczestnikowi udzielona zostaje pomoc lekarska, w wyniku której lekarz wystawia receptę, koszt zakupu leków ponoszą rodzice/prawni opiekunowie dziecka – przesyłamy Państwu mailem skan paragonu, na podstawie którego poprosimy o dokonanie przelewu na nasze konto
- W przypadku braku możliwości skorzystania z porady lekarskiej w ramach NFZ kierownik lub wychowawca skontaktuje się z Państwem telefonicznie; jeżeli wyrażą Państwo zgodę, to skorzystamy z prywatnej porady lekarskiej – przesyłamy wówczas Państwu mailem dowód zapłaty, na podstawie którego poprosimy o dokonanie przelewu na nasze konto
- Rodzice/opiekunowie dziecka przewlekle chorego, obarczonego dysfunkcjami, dziecka posiadającego silną alergię, dziecka, które w czasie krótszym niż 6 miesięcy od zakończenia rehabilitacji przed rozpoczęciem imprezy doznało złamania itp. Zobowiązani są przedstawić zaświadczenie lekarskie potwierdzające możliwość udziału w imprezie turystycznej o charakterze sportowo-rekreacyjnym
- W przypadku konieczności sprawowania stałej opieki nad uczestnikiem obozu z powodu zachorowania, złamania bądź konieczności umieszczenia go szpitalu rodzic/opiekun prawny ma obowiązek przejęcia opieki nad dzieckiem w ciągu 24 godzin
- W przypadku, w którym opieka w tym terminie nie zostanie przejęta, rodzic/opiekun prawny może zostać obciążony kosztami indywidualnej opieki zorganizowanej dodatkowo dla uczestnika.
Czy muszę dawać dziecku jakieś leki?
Your Subtitle Goes Here
Posiadamy dobrze wyposażoną apteczkę, ale mogą w niej znajdować się wyłącznie leki podstawowe sprzedawane bez recepty. Są to m.in. leki przeciwbólowe, przeciwgorączkowe (dla najmłodszych w syropie), na ból gardła, środki opatrunkowe. Nie ma więc potrzeby, aby na wyjazd pakować np. leki przeciwbólowe.
Moje dziecko przyjmuje na stałe leki, komu je przekazać?
Your Subtitle Goes Here
Jeżeli dziecko musi przyjmować na stałe leki konieczne jest:
- wpisanie szczegółów (rozpoznania choroby, nazwy leku, dawkowania) w karcie kwalifikacyjnej – znajduje się tam specjalnie do tego przeznaczone miejsce
- gdyby zdarzyło się, że jest to lek wysoce specjalistyczne, to możemy Państwa poprosić o przedstawienie zaświadczenia lekarskiego
- leki podaje wyłącznie pielęgniarka
- ze względów bezpieczeństwa także starsze dzieci nie mogą samodzielnie przyjmować żadnych leków
- lekarstwa prosimy przekazywać w oryginalnych opakowaniach i blistrach
- opakowanie powinno być opisane imieniem i nazwiskiem dziecka
- w przypadku transportu autokarowego leki należy przekazać opiekunowi transportu (paczuszka musi być opisane imieniem i nazwiskiem, nazwą obozu oraz ośrodka)
- jeżeli Państwo samodzielnie przywozicie dziecko do ośrodka prosimy leki przekazać pani pielęgniarce
Dlaczego karta kwalifikacyjna jest taka szczegółowa i długa?
Your Subtitle Goes Here
Karta kwalifikacyjna stanowi dla nas bardzo ważny dokument. Dlatego prosimy, aby uwzględnić w niej wszystkie istotne informacje na temat stanu zdrowia dziecka.
- Jest cennym źródłem informacji nt. chorób, przypadłości, specyfiki zachowań dziecka lub specjalnych potrzeb
- Wszystkie informacje jakich nam Państwo udzielicie będą bardzo pomocne w opiece nad dzieckiem
- Prosimy o jak najszerszą informację, tak abyśmy mogli w pełni zaopiekować się Państwa pociechą. Zawierać ona może wszystkie istotne wiadomości, które Państwa zdaniem mogą nam pomóc w sprawowaniu opieki. Zarówno te dotyczące bezpośrednio stanu zdrowia dziecka (np. dolegliwości lub objawy występujące u dziecka, nazwy leków podawanych przy okazji codziennych, drobnych zdarzeń np. bólu głowy, brzucha, zęba itp.), ale także te dotyczące jego indywidualnych zachowań, obaw, odnajdywania się w grupie rówieśniczej itp. Wszystkie te informacje pozwolą nam nie tylko troskliwie zająć się dziećmi, ale przede wszystkim odpowiednio reagować w sytuacji choroby lub wypadku
UWAGA!
Karta jest dokumentem, który z uwagi na wymagania kuratorium, muszą Państwo:
wydrukować → podpisać na str. 1 i 4 → zeskanować → wysłać mailem na adres giewartów@sun-sport.pl (obozy w Giewartowie) lub mrowki@sun-sport.pl (obozy w Mrówkach)
Skan prawidłowo wypełnionej i terminowo odesłanej do biura karty kwalifikacyjnej jest warunkiem przyjęcia dziecka na obóz.
Czas na dopełnienie tej formalności wynosi 5 dni!
TELEFONY I GADŻETY ELEKTRONICZNE
Czy moje dziecko może korzystać z telefonu podczas obozu?
Your Subtitle Goes Here
Zależy nam, aby uczestnicy naszych obozów zbudowali relacje koleżeńskie, nawiązali kontakt z grupą rówieśniczą i dostrzegli, że w realnym świecie człowiek jest bardzo interesujący i wartościowy.
Program obozów jest bardzo bogaty i wypełnia każdy dzień turnusu. Chcemy, aby telefon służył wyłącznie kontaktowi z rodzicem. Nasze hasło sezonu, „Zaloguj się do przygód!”, to nie tylko slogan, ale idea, którą kierujemy się na co dzień. Jesteśmy świadomi korzyści płynących z bycia online w różnych przestrzeniach, jednak zachęcamy do odłożenia elektroniki i pełnego zanurzenia się w prawdziwych przygodach oraz budowania relacji w realnym świecie. Warto w pełni korzystać z dzieciństwa!
Dlatego poniżej przedstawiamy zasady korzystania z telefonów przez uczestników naszych imprez.
Wierzymy, że podzielają Państwo nasze zdanie. Prosimy więc o rozmowę z dziećmi i przedstawienie poniższych zasad korzystania z telefonów i innych gadżetów elektronicznych. Zawarcie z nami umowy oznacza ich akceptację.
KONTAKT 1. DNIA OBOZU
- Dzieci, które będą korzystały z transportu organizowanego przez nasze biuro wykonają do Państwa telefon zaraz po przyjeździe do ośrodka.
- W tym dniu wychowawca po obiadokolacji poprosi uczestników o zdanie telefonów, sprawdzi ich stan i wpisze tę informację do dziennika. Zdanie oraz odbiór telefonu uczestnicy będą potwierdzać podpisem.
- Telefony wraz z ładowarkami przechowywane będą w zamkniętej szafie.
- Prosimy, aby dzieci nie zabierały ze sobą innych gadżetów elektronicznych oraz drogich telefonów komórkowych (szczególnie młodzież).
KONTAKT W 2. i 3. DNIU obozu
- W GIEWARTOWIE: w godzinach 17.15-17.45
- W MRÓWKACH: w godzinach 13.30 – 14.30
KONTAKT W PRZEDOSTATNI DZIEŃ obozu
- W GIEWARTOWIE: w godzinach 15.15-15.45
- W MRÓWKACH: w godzinach 13.30 – 14.30
WAŻNE:
- Jeżeli z jakiegoś powodu uznają Państwo, że konieczny jest częstszy kontakt, możliwe jest ustalenie indywidualnych zasad kontaktu z dzieckiem.
- Wówczas prosimy o ustalenie dni i godzin w bezpośredniej rozmowie z kierownikiem obozu.
- Taki indywidualny kontakt odbywać się będzie za pośrednictwem telefonu wychowawcy. Dziecko będzie mogło rozmawiać tak długo, jak będzie tego potrzebowało i w sytuacji, w której nikt (także wychowawca) nie będzie mu przeszkadzał.
- Raz jeszcze zwracamy uwagę, aby dzieci nie zabierały drogich telefonów komórkowych. Warto na ten czas zorganizować aparat zastępczy.
Jak skontaktować się z wychowawcą, pielęgniarką, kierownikiem?
Your Subtitle Goes Here
KONTAKT DO WYCHOWAWCY
- W dniu rozpoczęcia turnusu wieczorem lub najpóźniej następnego dnia do godziny 12.00 otrzymają Państwo sms od wychowawcy, który w ten sposób przekaże Państwu swój numer kontaktowy.
- Sms zostanie wysłany na pierwszy numer podany przez Państwa w formularzu rezerwacyjnym.
- Prosimy również o respektowanie godzin pracy kadry. Ze względu na napięty plan dnia i charakter ich pracy, zachęcamy do przesyłania wiadomości SMS, na które wychowawcy odpowiedzą w pierwszej wolnej chwili.
KONTAKT DO KIEROWNIKA
- obozów w Giewartowie tel. kom.: +48 784 691 499
- obozów w Mrówkach tel. kom.: +48 881 094 629
KONTAKT DO PIELĘGNIARKI
- w Giewartowie tel. kom.: +48 881 094 664
- w Mrówkach tel. kom.: +48 696 955 169
ZDJĘCIA Z OBOZU
Gdzie można obejrzeć zdjęcia z obozu?
Your Subtitle Goes Here
Przed rozpoczęciem każdego turnusu prześlemy Państwu e-mailem lub sms-em indywidualny kod umożliwiający rejestrację w Fotobanku, czyli platformy, na której zamieszczać będziemy relacje zdjęciowe z turnusu.
ZAPRASZAMY DO FOTOBANKU
Czy podczas obozów można ogladać zdjęcia w waszych social mediach?
Your Subtitle Goes Here
Na naszej stronie facebookowej oraz na Instagramie Sun Sport zamieszczamy króciutkie relacje fotograficzne, czasem filmowe z naszych obozów. To fantastyczny sposób, abyście mogli Państwo poczuć atmosferę, podejrzeć jak bawią się dzieci, jak zdobywają nowe doświadczenia i przeżywają wyjątkowe chwile 🙂
Na sunsportowym YouTube po zakończeniu sezonu mogą być dostępne relacje filmowe.
DO ZOBACZENIA TAKŻE W WIRTUALNYM ŚWIECIE!
ZAKWATEROWANIE
Gdzie będzie mieszkać moje dziecko?
Your Subtitle Goes Here
OŚRODEK W GIEWARTOWIE
W ośrodku Michasiówka w Giewartowie stworzyliśmy dwie strefy:
- Strefę Młodzika 8-10 lat
- Strefę Juniora 10-12 lat (uczestnik musi mieć skończone lat 10 w chwili rozpoczęcia turnusu)
uczestnicy kwaterowani są w ramach stref:
- w domkach drewnianych składających się z 4 lub 6 pokoi. Przy każdym pokoju znajduje się zadaszony taras. Pokoje w domkach są 5 lub 6 osobowe, każdy ma osobne wejście i własną łazienkę.
- w domkach drewnianych lub murowanych typu studio z łazienkami. W każdym domku znajdują się dwa pokoje 3 i 5 osobowy. Każdy domek ma taras.
- w domkach drewnianych 6-osobowych z łazienkami.
OŚRODEK W MRÓWKACH
W ośrodku Sun Sport w Mrówkach stworzyliśmy dwie strefy:
- Strefę Starszego Juniora 12-14 lat
- Strefę Młodzieży 14-17 lat
uczestnicy kwaterowani są w ramach stref:
- w domkach murowanych typu studio (domki składają się z dwóch pokoi: 7 i 3 os. oraz dwóch łazienek), każdy domek posiada taras.
- w domkach murowanych 6 os. z łazienkami i tarasami.
- w pokojach zlokalizowanych w pawilonie, 4-7 osobowych z łazienkami, każdy pokój posiada balkon.
WAŻNE INFORMACJE
- Wybór miejsca zakwaterowania należy do Organizatora.
- Jednak będziemy starać się spełniać Państwa prośby. Trzeba je jednak przesłać do nas drogą e-mailową, najpóźniej 14 dni przed wyjazdem i otrzymać od nas pisemne potwierdzenie.
- W każdym z ośrodków prócz wyznacznika wieku i płci uczestników ważnym argumentem przy zakwaterowaniu jest ta sama grupa zajęciowa. W miarę możliwości dążymy do tego, aby w jednym miejscu zakwaterowania mieszkali uczestnicy tego samego obozu w tym samym wieku, ewentualnie różnica wieku może wynieść rok. W szczególnych wypadkach dwa lata i jest to spowodowane najczęściej prośbą o wspólne zakwaterowanie rodzeństwa, kuzynostwa lub znajomych. Zdarza się także, że z uwagi na konieczność dopasowania wieku i płci, w jednym domku/pokoju mieszkają uczestnicy 2 obozów, rzadko 3 obozów.
- Priorytetem dla nas jest komfort psychiczny i emocjonalny dzieci, a o tym decyduje nie miejsce zakwaterowania, a przede wszystkim kontakt z rówieśnikami i wychowawcą. Jeżeli podczas turnusu dojdzie do jakiegoś konfliktu, którego mimo naszych starań nie uda się rozwiązać, w miarę możliwości przekwaterowujemy dzieci.
- Prosimy o wyrozumiałość w tej kwestii i jednocześnie zapewniamy, że system ten opracowany został na podstawie wieloletniego doświadczenia, rozmów z pedagogami, psychologami i dziećmi.
Czy moje dziecko może mieszkać z kolegą, koleżanką, rodzeństwem?
Your Subtitle Goes Here
OCZYWIŚCIE!
- Z uwagi na konieczność uwzględniania m.in. płci dzieci, ich wieku, grupy obozowej oraz próśb dotyczących wspólnego zakwaterowania wybór domku czy pokoju pozostaje w gestii organizatora.
- Prośby o wspólne zakwaterowanie przyjmujemy do 14 dni przed rozpoczęciem turnusu na podstawie wypełnionego przez Państwa formularza wspólnego zakwaterowania (wysyłamy go w 1. mailu – tym z linkami do umowy, płatności i karty kwalifikacyjnej). Oczywiście w chwili wysyłania formularza wszystkie dzieci, które mają razem zamieszkać muszą być już zapisane.
- WAŻNE! Muszą Państwo otrzymać od nas mailowe potwierdzenie przyjęcia takiej prośby.
- Nie weryfikujemy próśb o wspólne zakwaterowanie. Oznacza to, że zakładamy, że rodzice działają w porozumieniu, a zatem wystarczy, że z grupy rodziców tylko jeden rodzic wyśle do nas taką prośbę.
- Wspólne zakwaterowanie uczestników zapisywanych na mniej niż 14 dni do rozpoczęcia obozu ustalamy indywidualnie.
- Uwaga! Zmiany zakwaterowania na miejscu w ośrodku często są niemożliwe.
Czy większość dzieci przyjeżdża z przyjaciółmi?
Your Subtitle Goes Here
NIEKONIECZNIE
- Wiele dzieci wyjeżdża bez kolegi, koleżanki lub rodzeństwa. Dlatego staramy się je zakwaterować w domku/pokoju, w którym nie mieszkają znajomi lub oprócz znajomych mieszkają tam także dzieci, które same przyjechały na obóz.
- Wspólne zakwaterowanie z dziećmi z tej samej grupy obozowej pomaga nawiązywać relacje także podczas zajęć.
- Zajęcia przez nas organizowane uwzględniają różne formy integracji i pomocy w nawiązywaniu relacji.
- Wychowawcy każdego dnia czuwają także nad strefą emocjonalną dzieci.
- Robimy wszystko, aby każdy uczestnik czuł się z nami dobrze!
Czy mogę odwiedzić dziecko?
Your Subtitle Goes Here
Przyjazd do dziecka możliwy jest każdego dnia. Jednak z uwagi na organizację zajęć i plan dnia prosimy o wcześniejszy kontakt z kierownikiem, który podpowie Państwu, który dzień i która godzina będą sprzyjały odwiedzinom.
Wiemy, że jesteście stęsknieni, ciekawi przeżyć Waszego dziecka i czekacie na chwilę, w której będziecie mogli je uściskać. Pamiętajcie jednak, że jedynie do kilkorga z dzieci przybywających na każdym turnusie przyjeżdżają rodzice. Musimy dbać o uczucia każdego dziecka i bezpieczeństwo każdego z nich traktować jako priorytet.
Ograniczamy Państwa pobyt na terenie ośrodka ze ściśle określonych powodów:
- Każdy rodzic/opiekun zgadzający się na pobyt swojego dziecka w naszym ośrodku wie, że ze względów bezpieczeństwa jest to ośrodek zamknięty, na teren, którego nie mają wstępu osoby obce.
- Średnio na każdym turnusie mamy pod opieką ponad 250 osób i musimy dołożyć wszelkich starań, aby każdemu dziecku zapewnić bezpieczeństwo i właściwą opiekę.
- Każdy wstęp osób obcych na teren ośrodka, w którym przebywają dzieci stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa sanitarno-epidemiologicznego (np. wirus tzw. „jelitówki”).
- Pobyt ograniczamy także ze względów wychowawczych: obecność rodziców/opiekunów dzieciom, do których nikt nie przyjeżdża sprawia ogromną przykrość i częstokroć prowadzi do płaczu i tęsknoty spowodowanej tylko i wyłącznie widokiem innego dziecka przytulającego się do rodzica.
- Także ze względu na inne dzieci oraz ich rodziców nie możemy zgadzać się na pobyt odwiedzających rodziców/opiekunów w domkach oraz ich ingerencję we wspólnych szafkach czy łazience.
Odwiedzając swoje dziecko bardzo prosimy o stosowanie się do kilku poniższych zasad:
- Na terenie całego ośrodka obowiązuje zakaz palenia.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony naszych podopiecznych, odwiedziny powinny odbywać się poza terenem ośrodka. Po przyjeździe, prosimy o wypełnienie formularza odwiedzin, określenie planowanej godziny powrotu, a cała wizyta odbędzie się poza ośrodkiem.
Mamy nadzieję, że rozumieją Państwo nasze intencje, wynikające jedynie z chęci zapewnienia jak najlepszej opieki. Obejrzenie całego ośrodka, domków, stanowisk zajęciowych, plaży, pól quad’owych, paintball’owych jest możliwe zawsze pierwszego dnia turnusu i wówczas staramy się w żaden sposób nie ograniczać Państwa pobytu w naszych ośrodkach. Rozumiemy, że musicie mieć Państwo pewność w jakim miejscu oraz w czyich rękach pozostawiacie swoje dzieci.
Prosimy też rodziców/opiekunów o rozsądek i rozwagę w obdarowywaniu dzieci. Jeśli są to słodycze to w bardzo niewielkich ilościach. Przede wszystkim dlatego, że dzieci potrafią zjeść wszystko jednej chwili co kończy się rozstrojem żołądka oraz dlatego, że innym dzieciom jest przykro, jeżeli nie otrzymują podobnych prezentów. Nie ma też potrzeby przywożenia dzieciom prowiantu. Każde dziecko może podczas posiłków zjeść tyle ile zechce.
TRANSPORT
Czy organizujecie transport autokarowy?
Your Subtitle Goes Here
Ze względu na różne możliwości organizacji transportu (czasem transporty do obu ośrodków łączymy, czasem odbywają się one osobno- wszystko zależy od liczby osób chętnych) nie jesteśmy w stanie z dużym wyprzedzeniem poinformować o godzinach wyjazdów/powrotów.
Poniżej przedstawiamy MIEJSCA ZBIÓREK (które w kolejnych sezonach są niezmienne, chyba że nastąpią jakieś nadzwyczajne okoliczności, wówczas poinformujemy Państwa o tym) oraz ORIENTACYJNE GODZINY WYJAZDÓW i POWROTÓW
WYJAZDY – godziny orientacyjne
WARSZAWA
- Zbiórka godz. 13:10
- Parking Auchan al. Krakowska 61, 02-183 Warszawa, sektor 5 niedaleko Burger Kinga
- Odjazd godz. 13:30
STRYKÓW
- Zbiórka godz. 15:10
- Stacja Paliw ARTUS, ul. Sosnowiec 7, 95-010 Stryków
- Odjazd godz. 15:30
POZNAŃ
- Zbiórka godz. 11:10
- Parking Auchan Komorniki, sektor 40 ul. Głogowska 432, 60-004 Poznań
- Odjazd godz. 11:30
KALISZ
- Zbiórka godz. 15:10
- Parking należący do Zarządu Dróg Miejskich przed starym Tesco ul. Majkowska 28, Kalisz (wjazd od ul. Majkowskiej) – naprzeciwko wjazdu do Przychodni Medix
- Odjazd godz. 15:30
KATOWICE
- Zbiórka godz. 11:10
- Stacja Shell ul. Mikołowska (naprzeciwko Pałacu Młodzieży)
- Odjazd godz. 11.30
- We Wrocławiu dzieci przesiadają się do autokaru i jadą dalej do Giewartowa.
WROCŁAW
- Zbiórka godz. 13:10
- Parking Centrum Handlowego Marino ul. Paprotna 7, 51-117 Wrocław, sektor 13,14,15
- Odjazd godz. 13:30
POWROTY – godziny orientacyjne
WARSZAWA
- Wyjazd z ośrodka około 9:00 godz.
- Zbiórka: Parking Auchan al. Krakowska 61, 02-183 Warszawa, sektor 5 niedaleko Burger Kinga
- Planowany przyjazd około godz. 13:00
STRYKÓW
- Wyjazd z ośrodka około 9:00 godz.
- Zbiórka: Stacja Paliw ARTUS, ul. Sosnowiec 7, 95-010 Stryków
- Planowany przyjazd około godz. 11:00
KALISZ
- Wyjazd z ośrodka około 9:00 godz.
- Zbiórka: Parking należący do Zarządu Dróg Miejskich przed starym Tesco ul. Majkowska 28, Kalisz (wjazd od ul. Majkowskiej) – naprzeciwko wjazdu do Przychodni Medix
- Planowany przyjazd około godz. 11:00
WROCŁAW
- Wyjazd z ośrodka około 9:00 godz.
- Zbiórka: Parking Centrum Handlowego Marino ul. Paprotna 7, 51-117 Wrocław, sektor 13,14,15
- Planowany przyjazd około godz. 13:00
KATOWICE
- Wyjazd z ośrodka około 9:00 godz.
- Zbiórka: Stacja Shell ul. Mikołowska (naprzeciwko Pałacu Młodzieży)
- Planowany przyjazd około godz. 14:00
POZNAŃ
- Wyjazd z ośrodka około 9:00 godz.
- Zbiórka: Parking Auchan Komorniki, sektor 40 ul. Głogowska 432, 60-004 Poznań
- Planowany przyjazd około godz. 11:00
WAŻNE WARUNKI TRANSPORTU
- Współpracujemy z firmami dobrze nam znanymi, dysponującymi bardzo dobrą flotą samochodową.
- Firmy przewozowe zawsze legitymują się aktualnymi badaniami technicznymi pojazdów.
- Podczas podróży – dziećmi zawsze opiekuje się opiekun transportu. Jest to osoba posiadająca wszelkie niezbędne uprawnienia.
- Zawsze dokładamy wszelkich starań, aby transport odbywał się w sposób bezpieczny i zgodny z przepisami ruchu drogowego.
- Może odbywać się autokarami lub busami. Transport w każdą stronę (wyjazd/powrót) może odbywać się innym środkiem transportu.
- Na trasie przejazdu mogą mieć miejsca przesiadki.
- Na naszej stronie na 3-5 dni przed wyjazdem udostępniamy: adres, godzinę zbiórki, godzinę odjazdu oraz numery telefonów do opiekunów transportu.
- Po przyjeździe do ośrodka, dzieci zawsze dzwonią do Państwa poinformować, że bezpiecznie dotarły do celu.
- Transport odbywa się tylko i wyłącznie pod warunkiem wyjazdu z danego miasta minimum 10 osób! Mniejsza liczba osób zdarza się rzadko i dotyczy na ogół Katowic.
- Zastrzegamy sobie prawo do odwołania transportu w przypadku zbyt małej liczby uczestników wyjeżdżających z danego miasta – poniżej 10 osób.
- W takim przypadku proponujemy transport z najbliższej miejscowości, z której organizowany jest transport lub też mogą się Państwo zdecydować na transport własny.
- Odwołanie transportu może nastąpić najpóźniej na 14 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Poinformujemy o tym fakcie drogą e-mailową, na adres podany przez Państwa w umowie. Zwykle jednak informujemy o tym zdecydowanie wcześniej. Wniesioną opłatę dotyczącą transportu, wynikającą z umowy, zwracamy. Prosimy pamiętać, że każda zmiana umowy wymaga podpisania aneksu.
- Pomimo wskazania konkretnych miast w tabelach transportowych, np. Warszawa, Wrocław, miejsce zbiórki/wyjazdu może mieć miejsce poza granicami miasta (do 30 km). Podyktowane jest to koniecznością uniknięcia utrudnień komunikacyjnych w centrach miast.
- Prośby dotyczące zmiany transportu (miejsca wyjazdu/powrotu) przyjmujemy wyłącznie drogą e-mailową, najpóźniej na 21 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy. Wywiązujemy się z nich w miarę możliwości. Przyjęcie e-maila z prośbą o zmianę transportu musi zostać potwierdzone przesłaniem aneksu do umowy. Nie dokonujemy żadnych zmian na podstawie rozmów telefonicznych.
- Wysokość opłaty wskazana jest w tabeli transportowej przy każdej imprezie.
- Mogą Państwo zrezygnować z transportu organizowanego przez Sun Sport najpóźniej w terminie do 21 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy. Rezygnacja musi mieć formę pisemną i jej odbiór musi zostać potwierdzony przez pracownika biura. Zmiana transportu musi zostać potwierdzona przesłaniem aneksu do umowy.
- Rezygnacja przesłana w terminie krótszym niż 21 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy równoznaczna jest z koniecznością poniesienia koszów transportu w wysokości określonej w pkt 4.1 OWU.
- Jeżeli tuż przed wyjazdem podjęliście Państwo decyzję o rezygnacji z transportu organizowanego przez SUN SPORT i chcecie osobiście zawieźć dziecko na obóz prosimy koniecznie poinformować nas o tym. W przeciwnym razie w dniu zbiórki będziemy czekać na Państwa dziecko o umówionej godzinie i zamartwiać się, co się wydarzyło.
- Komunikaty transportowe publikujemy na www.sun-sport.pl na 3-5 dni przed rozpoczęciem/zakończeniem imprezy. Komunikat zawiera: informację o dokładnym miejscu i godzinie zbiórki, imię, nazwisko, numer telefonu opiekuna transportu.
- Podane godziny w rozkładzie jazdy mogą ulec zmianie ze względu na utrudnienia na drogach, złe warunki atmosferyczne, siłę wyższą lub inne sytuacje, na które nie mamy wpływu.
- Na uczestników naszych imprez na zbiórkach czekamy do 15 minut. Wszystkich rodziców/opiekunów prosimy o punktualny przywóz/odbiór dzieci. Miejsca wysiadania naszych uczestników to często tylko przystanek w dalszej drodze – punktualny odbiór dzieci bardzo usprawni naszą pracę i pozwoli pozostałym uczestnikom dotrzeć do domu na czas.
- Jeżeli uczestnik imprezy nie skorzysta z transportu w wyniku spóźnienia się na zbiórkę nie może być to powodem do jakichkolwiek roszczeń.
- Prosimy o punktualny przyjazd na miejsce zbiórki i punktualny odbiór dziecka po powrocie. Państwa punktualność usprawni naszą pracę i pozwoli pozostałym Uczestnikom dotrzeć do domu lub do ośrodka na czas. W razie niepunktualnego odbioru Uczestnika możemy obciążyć Państwa kosztami wynikłymi z opóźnienia.
- Zastrzegamy sobie prawo do zmiany godziny odjazdów i przyjazdów oraz zmiany środka transportu, przy czym poinformujemy Państwa o takim fakcie najpóźniej 12 godzin przed terminem wyjazdu/przyjazdu.
- Telefon alarmowy w czasie odbywających się transportów jest telefonem komórkowym do pracownika biura, który będzie udzielał wszelkich informacji.
- Telefony podawane przez Organizatora do opiekunów jadących z uczestnikami imprez w transportach są dostępne tylko i wyłącznie w trakcie trwania transportu.
- Uczestnik imprezy powinien posiadać bagaż składający się z:
– 1 dużej torby (prosimy nie zabierać walizek), której waga nie powinna przekraczać 20 kg.
– bagażu podręcznego (plecak lub mała torba – te zdecydowanie łatwiej jest umieszczać w luku) o wadze do 5 kg. Z uwagi na ograniczoną pojemność luków bagażowych autokarów i busów możemy odmówić przyjęcia bagażu dodatkowego. - Uczestnik powinien przestrzegać i stosować się do przepisów przewozu określonych przez danego przewoźnika. Za wszelkie zniszczenia w trakcie trwania transportu odpowiadają prawni opiekunowie uczestnika imprezy.
- Przewóz uczestnika imprezy prywatnymi samochodami pracowników i instruktorów biura SUN SPORT w trakcie trwania imprezy może mieć miejsce przede wszystkim w przypadku konieczności przetransportowania uczestnika do najbliższego ośrodka zdrowia, ale może wystąpić także w innych nadzwyczajnych sytuacjach.
Ze względu na organizację transportu godziny posiłków w dniu rozpoczęcia i zakończenia turnusów są ruchome i mogą być ustalane indywidualnie dla poszczególnych grup wyjazdowych i są uwarunkowane możliwościami logistycznymi. Tym samym pierwszy dzień może zaczynać się obiadokolacją w godzinach późno popołudniowych, jak i późno wieczornych, a ostatni dzień może kończyć się śniadaniem w godzinach wczesno rannych, jak i przedpołudniowych.
Prosimy pamiętać, aby przygotować dzieciom na drogę suchy prowiant. Pierwszym posiłkiem w ośrodku jest zawsze obiadokolacja.
O której godzinie można przyjechać na obóz transportem własnym?
Your Subtitle Goes Here
TRANSPORT WŁASNY – PRZYJAZD W DNIU ROZPOCZĘCIA TURNUSU
Turnus 1:
- do GIEWARTOWA i do MRÓWEK w godzinach 14.30-16.00
- o godzinie 16.00 zapraszamy na wielki event z okazji rozpoczęcia wakacji
- o godzinie 17.15 podział uczestników na grupy i zapoznanie z wychowawcami
Turnusy 2-8:
- w GIEWARTOWIE między 15.00 a 17.00 (17.10 podział uczestników na grupy i zapoznanie z wychowawcami)
- w MRÓWKACH do Strefy Starszego Juniora (12-14 lat)między 15.00 a 16.00 (17.10 podział uczestników na grupy i zapoznanie z wychowawcami)
- w MRÓWKACH do Strefy Młodzieży (14-17 lat) między 16.00 a 17.00 (17.10 podział uczestników na grupy i zapoznanie z wychowawcami)
WSKAZÓWKI DLA RODZICÓW: organizacja dnia 1.
- prosimy o wjazd do ośrodka BRAMĄ nr 1
- w strefie parkingowej czekać będą instruktorzy, którzy kierują organizacją ruchu oraz wskażą miejsce do zaparkowania
- prosimy o szczególną ostrożność i stosowanie się do komunikatów instruktora
- następnie zapraszamy do STREFY ZAKWATEROWANIA, gdzie uzyskają Państwo informację, w którym pokoju zakwaterowane zostało dziecko
- jeżeli dziecko przyjmuje leki lub chcieliby Państwo porozmawiać z pielęgniarką zapraszamy do naszego PUNKTU MEDYCZNEGO
- po załatwieniu tych formalności zapraszamy do rozpakowania rzeczy
- w kolejnym kroku mogą Państwo zapoznać się z ośrodkiem, zapraszamy na tras stołówki, gdzie czekać będą DOMOWE WYPIEKI, aromatyczna KAWA oraz orzeźwiająca LEMONIADA
- na terenie ośrodka znajduje się formowy sklepik Sun Sport, z którego cały dochód w tym dniu zostanie przeznaczony na realizację celów FUNDACJI SUN SPORT, wspierającej rozwój fizyczny, emocjonalny i społeczny dzieci oraz młodzieży
- około 17.10-17.15 odbędzie się oficjalne powitanie, podczas którego uczestnicy zostaną przydzieleni do swoich grup oraz POZNAJĄ swoich WYCHOWAWCÓW
TRANSPORT WŁASNY – ODBIÓR W DNIU ZAKOŃCZENIA TURNUSU
- w GIEWARTOWIE między 9.00 a 11.00
- w MRÓWKACH między 8.30 a 10.30
WAŻNE:
Informujemy, że nie zapewniamy opieki nad dzieckiem w przypadku wcześniejszego przyjazdu lub późniejszego wyjazdu.
Jeżeli chcieliby Państwo odebrać dziecko przed dniem zakończenia imprezy prosimy o wcześniejsze poinformowanie o tym fakcie kierownika obozów w danym ośrodku najpóźniej na dzień przed datą odbioru.
W przypadku, gdy zamierzają Państwo powierzyć odbiór dziecka innej osobie, konieczne jest udzielenie pisemnego upoważnienia zawierającego co najmniej dane personalne tej osoby, numer jej dowodu osobistego, dane personalne uczestnika, wyraźny podpis rodziców/opiekunów. Kopia upoważnienia powinna zostać dostarczona do biura Organizatora drogą mailową, pocztową bądź osobiście najpóźniej dzień przed zakończeniem wypoczynku. Ponadto osoba upoważniona zobowiązana jest przekazać oryginał upoważnienia Kierownikowi wypoczynku. Wzór upoważnienia znajdą Państwo TUTAJ.
A jeżeli dziecko będzie musiał odebrać ktoś inny?
Your Subtitle Goes Here
Jeżeli zamierzają Państwo powierzyć odbiór dziecka innej osobie, konieczne jest udzielenie pisemnego upoważnienia zawierającego co najmniej dane personalne tej osoby, numer jej dowodu osobistego, dane personalne uczestnika, wyraźny podpis rodziców/opiekunów. Kopia upoważnienia powinna zostać dostarczona do biura Organizatora drogą mailową, pocztową bądź osobiście najpóźniej dzień przed zakończeniem wypoczynku. Ponadto osoba upoważniona zobowiązana jest przekazać oryginał upoważnienia Kierownikowi wypoczynku. Wzór upoważnienia znajdą Państwo TUTAJ.
BAGAŻ
Co zapakować na obóz?
Your Subtitle Goes Here
Podczas naszych obozów sportowo-rekreacyjnych każdy dzień jest bardzo aktywny, zapakujcie zatem rzeczy, których nie będzie szkoda poświęcić w imię dobrej zabawy.
Bagaże dzieci najmłodszych, a także wartościową odzież (kurtki, spodnie, bluzy, buty) prosimy podpisać imieniem i nazwiskiem. Ułatwia to namierzenie rzeczy zagubionych lub pozostawionych w ośrodku.
WSZYSCY POWINNI ZABRAĆ:
STREFA HIGIENY:
- szczoteczka do zębów
- pasta do zębów
- mydło do mycia rąk (najlepiej mała butelka mydła w płynie)
- żel pod prysznic
- balsam do ciała, jeśli używasz
- żel do mycia twarzy
- krem nawilżający typu nivea, bambino lub inny, który lubisz
- szampon do włosów
- odżywka do włosów, jeśli używasz
- spray ułatwiający rozczesywanie włosów
- szczotka do włosów lub grzebień
- akcesoria do włosów: spinki, gumki, opaski
- ręczniki kąpielowe i plażowe (minimum 2 ręczniki + 1 na plaże)
- wilgotne chusteczki jednorazowe, jeśli używasz
- chusteczki higieniczne
- worki na brudną bieliznę/odzież
- podpaski higieniczne dla dziewczynek
STREFA ODZIEŻY:
- bielizna (proponujemy zabrać większą ilość lub minimum tyle ile dni będziecie na obozie)
- koszulki z krótkim rękawem (około 10 szt.)
- koszulki na ramiączkach na wielkie upały
- piżama
- 2 lub 3 koszulki z długim rękawem na zimne dni
- krótkie spodenki (minimum 2 pary)
- długie spodnie (minimum 2 pary)
- strój sportowy (dres, dziewczynki mogą zabrać legginsy, t-shirt’y, bluzy)
- ciepłe ubranie (bluzy dresowe lub polarowe, 2 sztuki)
- cienka bluza i/lub sweter na chłodniejsze wieczory (1 sztuka)
- kurtka przeciwdeszczowa
- koniecznie czapka, kapelusz lub chustka chroniące przed słońcem
- strój kąpielowy (przynajmniej 2)
- odpowiednie buty (adidasy, sandały, klapki do użytku „domowego”, przydać się mogą kalosze)
- wystrzałowe ciuchy na dyskotekę
AKCESORIA:
- okulary przeciwsłoneczne,
- pomadkę ochronną lub wazelinę kosmetyczną
- krem z filtrem 50, środek przeciw komarom, meszkom i kleszczom (najlepiej MUGGA)
- ciekawą książka na wypadek bezsenności
- mały plecak lub worek, w którym możesz zabrać rzeczy na plażę
- na terenie ośrodka dzieci i młodzież mają stały dostęp do wody; bardzo prosimy o zabranie podpisanych bidonów; na miejscu jest możliwość zakupienia bidonu (o pojemności 250ml i 500ml).
UWAGA!
- Nie zabierajcie: laptopów, konsol, PSP i innych „zabawiaczy” i innych wartościowych przedmiotów, szczególnie wartościowych telefonów komórkowych!
- Bagaże dzieci najmłodszych, a także wartościową odzież (kurtki, spodnie, bluzy, buty) prosimy podpisać imieniem i nazwiskiem. Ułatwia to namierzenie rzeczy zagubionych lub pozostawionych w ośrodku. Jeżeli zdarzy się, że po powrocie dziecka dostrzeżecie Państwo brak części bagażu prosimy o e-mailowy kontakt tylko z biurem w Kaliszu (obozy w Giewartowie giewartow@sun-sport.pl, obozy w Mrówkach mrowki@sun-sport.pl). W mailu prosimy o podanie opisu zagubionych rzeczy, imienia i nazwiska uczestnika, nazwy ośrodka oraz turnusu.
- Pozostawione przez uczestników rzeczy odsyłamy na Państwa koszt. Pozostawioną odzież przechowujemy przez 2 tygodnie po zakończeniu turnusu, po tym czasie przekazujemy ją do instytucji wspierających osoby w trudnej sytuacji.
- Nie przechowujemy bielizny, kosmetyków, grzebieni czy szczoteczek do zębów.
WIELKOŚĆ BAGAŻU (transport autokarowy)
Uczestnik imprezy powinien posiadać bagaż składający się z:
- 1 dużej torby (prosimy nie zabierać walizek), której waga nie powinna przekraczać 20 kg.
- bagażu podręcznego (plecak lub mała torba – te zdecydowanie łatwiej jest umieszczać w luku) o wadze do 5 kg
- z uwagi na ograniczoną pojemność luków bagażowych autokarów i busów możemy odmówić przyjęcia bagażu dodatkowego.
SPECYFICZNE WYPOSAŻENIE ZALEŻNE OD RODZAJU WYBRANEGO OBOZU
STREFA MŁODZIKA 8-10 LAT – GIEWARTÓW
- LATO NA WYPASIE
- WAKACYJNA EKIPA
- OBÓZ PAINTBALL’OWO-QUAD’OWY
- SURVIVALOWA PRZYGODA
- BRYGADA NERF
- OBÓZ ARTYSTYCZNY
- ODJAZDOWE WAKACJE
- ODLOTOWE AGENTKI
STREFA JUNIOR 10-12 LAT – GIEWARTÓW
- CZUUJ LUZZ!
- OBÓZ MILITARNO-PAINTBALL’OWY
- HOLI DAY BOOM
- SURVIVAL SKILLS
- WODNY CHILLOUT
- OBÓZ PAINTBALL’OWO-QUAD’OWY JUNIORA
- WAKACYJNY VIBE JUNIORA
STREFA STARSZEGO JUNIORA 12-14 LAT – MRÓWKI
- SUMMER FLOW
- OBÓZ PAINTBALL’OWO-QUAD’OWY STARSZEGO JUNIORA
- WODNE SZALEŃSTWO
- CAMP RELAX
- WAKACYJNY VIBE STARSZEJ JUNIORKI
- SZKOŁA PRZETRWANIA
- TAJNA MISJA
STREFA MŁODZIEŻY 14-17 LAT – MRÓWKI
Czy można zabrać swój sprzęt?
Your Subtitle Goes Here
SUN SPORT zapewnia atestowany sprzęt do realizacji wszystkich zajęć.
Zależy nam, aby każdy uczestnik korzystał z takiego samego sprzętu i czuł się komfortowo.
Najczęściej uczestnicy obozu ASG pytają o możliwość przywiezienia własnej repliki. Jest to możliwe, ale fakt ten należy zaraz po przyjeździe zgłosić instruktorowi zajęć ASG. To on sprawdzi sprzęt i wyda decyzję o jego dopuszczeniu do użytku.
Czego nie wolno zabierać?
Your Subtitle Goes Here
NASZYCH UCZESTNIKÓW OBOWIĄZUJE BEZWZGLĘDNY ZAKAZ POSIADANIA:
- wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych oraz innych osobistych urządzeń inhalacyjnych
- wyrobów alkoholowych
- wszelkich środków odurzających i substancji psychotropowych
- ostrych narzędzi
NIE ZABIERAJCIE TAKŻE:
- finek
- noży
- drogich latarek
- drogich telefonów komórkowych
- prostownic do włosów
- suszarek
- czajników
- innych urządzeń elektrycznych
Czy dać dziecku kieszonkowe?
Your Subtitle Goes Here
NA TERENIE NASZYCH OŚRODKÓW PROWADZIMY SKLEPIKI, otwierane zwykle po posiłkach (tak, aby niejadki nie miały szansy przyswoić jedynie słodyczy :)). Można w nich zakupić m.in. własnej roboty desery, ciasta i ciasteczka, a także batony wieloziarniste, chrupki kukurydziane, lody i napoje niegazowane (dzieci przez cały pobyt mają dostęp do wody), a także firmowe gadżety np. koszulki, bluzy, zeszyty, czapki.
Prawdopodobnie dziecko będzie dysponowało jakimś budżetem udostępnionym przez Państwa. Powinny to być raczej kwoty o drobnych nominałach (np. po 10 zł). Suma kieszonkowego zależy od Państwa (czasem jest to kwota 100-200 zł, czasem więcej).
- Wszystkim uczestnikom, niezależnie od wieku, zalecamy zdeponowanie pieniędzy. Wystarczy przekazać wychowawcy lub opiekunowi transportu kopertę z nazwą ośrodka, do którego wyjeżdża uczestnik, imieniem i nazwiskiem oraz przekazywaną kwotą
- Zastrzegamy, że w przypadku niezdeponowania pieniędzy i wartościowych przedmiotów u instruktora, odpowiedzialność za ewentualne zgubienie lub kradzież może być wyłączona
- W ferworze zabawy, zarówno ci więksi, jak i ci mniejsi, zapominają, gdzie schowali swoje kieszonkowe, czasem zwyczajnie zostawiają portfele gdziekolwiek, a my przechowując ich pieniądze zapanujemy nad takimi sytuacjami
- W przypadku dzieci najmłodszych mogą Państwo zasugerować kwotę dziennej wypłaty wpisując ją na kopercie
- Jeśli zdarzy się tak, że nasz kochany obozowicz wyda całe kieszonkowe szybciej, aniżeli ktokolwiek przewidział, można wpłacić drugą ratę kieszonkowego:
- na to samo konto, na które płacili Państwo za obóz
- w tytule przelewu prosimy wpisać imię i nazwisko dziecka oraz hasło “kieszonkowe”
- potwierdzenie przelewu należy przesłać do biura na adres e-mail: giewartow@sun-sport.pl (obozu w Giewartowie) lub mrowki@sun-sport.pl (obozy w Mrówkach)
- dobrze jest także do nas zadzwonić – wówczas rozrzutny delikwent 😉 szybciej będzie cieszył się wypłatą
Komu zgłosić zagubienie rzeczy na obozie?
Your Subtitle Goes Here
ZAGUBIONA ODZIEŻ
- Zalecamy, aby nie zabierać wartościowej odzieży i gadżetów elektronicznych, których posiadanie wykracza poza warunki i potrzebę imprezy.
- Zalecamy podpisywanie imieniem i nazwiskiem wartościowej odzieży dziecka. To ułatwia odnalezienie zagubionych rzeczy.
- Odzież, inne rzeczy pozostawione w ośrodku odsyłamy na Państwa koszt. Orientacyjny koszt nadania paczki za pośrednictwem Poczty Polskiej wynosi 30-40 zł. Można również przesłać do nas kod nadania przesyłki w paczkomacie.
- Prosimy o mailowe informowanie nas o zagubionych rzeczach najpóźniej w ciągu tygodnia od zakończenia turnusu. Wiadomości e-mail należy kierować do biura obsługi klienta giewartow@sun-sport.pl (ośrodek w Giewartowie) lub mrowki@sun-sport.pl (ośrodek w Mrówkach). W wiadomości prosimy o podanie szczegółów: imię i nazwisko dziecka, nazwa obozu, jak najbardziej dokładny opis zagubionej rzeczy, adres do ewentualnej wysyłki.
- Zagubione rzeczy przechowujemy do 2 tygodni po zakończeniu turnusu. Po tym terminie rzeczy przekazywane są do instytucji wspomagających osoby w trudnej sytuacji życiowej.
DOKUMENTY
Jakie dokumenty pozwalają na organizację wypoczynku dla dzieci?
Your Subtitle Goes Here
Sun Sport działa ZGODNIE ZE WSZYSTKIMI OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI:
- posiadamy wpis do ewidencji działalności gospodarczej
- koncesję, czyli Wpis do Rejestru Organizatorów Województwa Wielkopolskiego
- gwarancję ubezpieczeniową
Jesteśmy członkami POLSKIEJ IZBY TURYSTYCZNEJ.
Każdy turnus zgłaszany jest w BAZIE WYPOCZYNKU prowadzonej przez MINISTERSTWO EDUKACJI I NAUKI. Zgodę na organizację wypoczynku na każdym turnusie otrzymujemy z KURATORIUM OŚWIATY I WYCHOWANIA W POZNANIU i wówczas możecie nas Państwo odnaleźć w wyszukiwarce powyżej.
Jednak ważne jest abyście wiedzieli, że zgodę kuratorium otrzymujemy na kilka dni przed każdym turnusem. Wówczas zgody te publikujemy w rozwijanej zakładce poniżej, więc w łatwy sposób można je pobrać i przedstawić w zakładzie pracy.
Czy mogę wcześniej zobaczyć treść dokumentów, które muszę podpisać?
Your Subtitle Goes Here
Standardowy formularz informacyjny do umów o udział w imprezie turystycznej
Your Subtitle Goes Here
Gdzie znajdę zgody kuratorium na organizację obozu?
Your Subtitle Goes Here
W tym miejscu będziemy publikować przed rozpoczęciem turnusu zgody kuratorium na organizację wypoczynku